homesitemapcontactprint

ZOEKEN
Steun Autointernationaal.nl.





Nieuwstelex    31-12-2015 02:52

+++ Carpooldienst BLABLACAR heeft een Nederlands kantoor geopend van waaruit de Benelux zal worden aangestuurd. Het betreft het zestiende internationale kantoor van het van oorsprong Franse bedrijf. Tot voor kort werd Nederland vanuit Parijs aangestuurd. Blablacar denkt met een vestiging in Amsterdam beter in te kunnen spelen op lokale evenementen en kortere lijnen te hebben met potentiële partners zitten. BlaBlaCar kan het Nederlandse kantoor financieren dankzij een aantal investeringsrondes waarbij meer dan 200 miljoen dollar werd opgehaald. Dit geld zal het bedrijf gebruiken voor haar expansie. BlaBlaCar richt zich in eerste instantie op particulieren. Later zal de zakelijke markt bewerkt gaan worden. +++ FERRARI meldt dat 70 procent van de kopers van een California T voorheen geen klant waren bij het merk. Eigenaren van dit model maken 30 procent meer kilometers dan bezitters van een ander type Ferrari. Van de California T bezitters gebruikt 20 procent de bolide als dagelijks vervoermiddel. Tweederde laat weten altijd één of meer passagiers te hebben. Van de eigenaren van een ander type Ferrari maken de F12 klanten de meeste kilometers. Dit zijn ook de meest trouwe klanten van het merk, want in het verleden hadden zij ook al een auto uit Modena. +++ Verzekeraar Centraal Beheer Achmea gaat een nieuwe techniek toepassen voor het in beeld brengen en berekenen van HAGELSCHADE bij auto’s. Dat moet vooral een sneller proces en een hogere klanttevredenheid opleveren. Bij hagelcalamiteiten worden voortaan 2 mobiele scanners ingezet. Die zijn ontwikkeld door het Duitse bedrijf Adomea, in samenwerking met de wereldwijde schadehersteller CSI. In Duitsland en de Verenigde Staten worden de scanners al enkele jaren toegepast door diverse verzekeraars. Het scansysteem kan worden vervoerd en ingezet in overdekte ruimtes. Met 17 camera's wordt de schade onder meer met behulp van geprojecteerde strepen in de cabine, digitaal in beeld gebracht; de data wordt vervolgens omgezet in een berekening van het schadebedrag. Het rapport is voor de schadehersteller direct beschikbaar. De hagelschadescanner wordt voorlopig op proef ingezet. Met de Miko, zoals de scanner wordt genoemd, kan in 5 minuten de hagelschade aan een auto nauwkeurig worden vastgesteld. Een expert of hersteller zou gemiddeld 30-45 minuten nodig hebben om eenzelfde soort rapport te maken, zo laat de verzekeraar weten. Het exacte schadebedrag kan bovendien nauwkeuriger worden vastgesteld. Centraal Beheer Achmea demonstreerde de scanner tijdens de 'Kleine Deukjes Dagen', waar jaarlijks in 2 dagen zo’n 3.000 auto’s van maximaal 3 kleine deukjes worden ontdaan. Hagelschade wordt een steeds vaker voorkomende calamiteit; voorspellingen gaan volgens Centraal Beheer Achmea uit van een verdubbeling van het aantal hagelbuien in de toekomst. Momenteel zijn er 2 tot 3 grote buien per jaar. De hagelbuien zouden ook de oorzaak zijn van het stijgende aantal schadecalculaties. +++ Het HYPERLOOP idee van Elon Musk (topman van Tesla) wordt realiteit in Oost Europa. Het principe is dat van een hogesnelheidstrein, maar dan eentje die door een koker zweeft waarin een bijna vacuüm heerst. Daardoor is er weinig of geen weerstand en moeten snelheden van 1000 km/u en meer gehaald worden. Veel comfort moeten de reizigers evenwel niet verwachten. Omdat de gebruikers in een capsule zitten die op zijn beurt in een buis zit, is naar buiten kijken eigenlijk niet mogelijk. Hyperloop Transportation Technologies denkt dat schermen waarom geprojecteerd wordt wat er buiten gebeurt, de oplossing zijn. Die zouden zelfs een verschillend perspectief kunnen bieden als iemand het hoofd draait. Per rij stoelen komt er, als het project ooit realiteit wordt, plaats voor 3 inzittenden. Daartussen in net als in een vliegtuig een wandelgang, al is het allemaal wel een flink stuk smaller. +++ HYUNDAI onthulde afgelopen maart op de autosalon van Genève de Ioniq: de eerste volledig elektrische middenklasser van het merk, met een motor van 120 pk (en 295 Nm) en een lithium/ion batterij van 28 kWh, waarmee hij een topsnelheid van 165 km/u kan halen en waarmee een actieradius van 250 kilometer garandeert zou zijn. Maar de concurrentie zit niet stil en dus zitten de ingenieurs van Hyundai weer achter de tekentafel. Het Zuid Koreaanse persagentschap Yonhap meldt dat de presentatie van de Tesla Model 3 (die eind 2017 op de markt komt en ongeveer 350 kilometer ver kan komen op een volle set batterijen) er toe geleid heeft dat Hyundai in 2020 een verbeterde versie van de elektrische Ioniq wil lanceren met een actieradius van 400 kilometer. Tot die tijd moet de Koreaan dus 150 kilometer eerder aan de stekker. De Hyundai Ioniq arriveert na de zomer in de showrooms. +++ Niet alleen de consument lijkt de kat voor wat betreft zelfrijdende auto’s uit de boom te willen kijken, ook overheden zijn aanzienlijk minder enthousiast dan de fabrikanten. Zo heeft de regering van JAPAN beslist om geen tests met geheel autonoom rijdende voertuigen op zijn grondgebied toe te staan. In landen als de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland en Zweden zijn wel experimenten mogelijk. Auto’s met gedeeltelijk autonome functies, zoals een snelwegassistent die er voor zorgt dat het voertuig in zijn rijbaan blijft, of een auto met een file rijd functie zijn wel toegestaan in Japan. Maar zelfs die mogen aldaar enkel geactiveerd worden indien er een zwarte doos in de auto is aangebracht en in het koopcontract is vastgelegd dat de eigenaar beseft dat hij ten alle tijd verantwoordelijk blijft. Verruiming van de wetgeving is volgens de Japanse overheid pas mogelijk als de fabrikanten kunnen aantonen dat zo’n auto niet gehackt kan worden. +++ TOYOTA heeft vergevorderde gesprekken met Google over de overname van robotlab Boston Dynamics. Een prijs is nog niet overeengekomen, maar "de inkt is bijna droog", zo meldt een anonieme bron tegen Tech Insider. Google nam Boston Dynamics eind 2013 over voor 500 miljoen dollar. De robotmaker kwam daarmee onder beheer van geheimzinnige Google tak X. Maar sinds 2014 zou het al niet boteren tussen Google en Boston Dynamics. Zo heeft het PR team zorgen over de mensachtige robots die Boston Dynamics ontwikkelt. Dergelijke vondsten zouden niet rijmen met het beoogde bedrijfsimago van Google. Boston Dynamics komt na een overname onder het beheer van het eind 2015 opgerichte Toyota Research Institute. Die tak doet onderzoek naar kunstmatige intelligentie en robotica. De CEO van dit instituut heeft eerder aan technische universiteit MIT samengewerkt met Marc Raibert, oprichter en CEO van Boston Dynamics. Enkele roboticamedewerkers van Google zijn al overgestapt naar het Toyota Research Institute. +++ VOLVO heeft al meer dan 100.000 exemplaren van de XC90 verkocht. Van de klanten opteert 20 procent voor de stekkerhybride T8 Twin Engine uitvoering. In Nederland is deze ruim 400 sterke uitvoering zelfs goed voor 90 procent van de afzet. Dat komt door de gunstige bijtelling bij zakelijk gebruik. Binnen het Volvo gamma was de XC90 afgelopen maand met afstand het best verkochte model. Ook voert de Zweed het segment voor grote SUV modellen aan. +++

.
Adverteren bij Daisycon