Alfa Romeo, Aston Martin, Audi

0

Autointernationaal heeft de resultaten van meer dan 1.000 vergelijkende tests door binnenlandse en buitenlandse autobladen op een rij gezet.

Voor elke auto is het gemiddelde berekend van het aantal keer dat dit model een vergelijkingstest wint (1 punt) of verliest (0.5 punt). In een triotest zijn de te verdelen punten respectievelijk 1, 0.67 en 0.33; in een vierkamp respectievelijk 1, 0.75, 0.5 en 0.25 enz. Een auto met als gemiddelde 1,00 heeft dus elke vergelijkingstest gewonnen en is dus zondermeer de beste auto in zijn klasse. Toch kunnen ook auto’s met een testgemiddelde van minimaal 0.8 als “goed’ worden bestempeld. Bedraagt het gemiddelde 0.5 of lager dan betekent dit dat er zondermeer betere auto’s te koop zijn.

Omdat de resultaten zijn gebaseerd op tests uit binnenlandse en buitenlandse bladen, krijgt u een zeer afgewogen oordeel! Van niet vermelde modellen zijn te weinig testresultaten beschikbaar om een afgewogen oordeel te kunnen geven. Zodra van nieuwe modellen meerdere testuitslagen bekend zijn, zal dit in het overzicht worden opgenomen.

Alfa Romeo

Mito +: zitpositie, comfortabele stoelen. -: ruimte achterin, kofferbak slecht toegankelijk, onprettige besturing.
1.4 8V 0,50
0.9 Turbo Twin-Air 0,56
1.4 Turbo Multi-Air 0,40
1.4 Turbo M-A QV 0,42
1.3 JTDm 0,59
Giulietta
+: verhouding prijs:uitrusting.         -: ruimte achterin, interieur kan terug naar de tekentafel.
1.4 Turbo 105/120
0,54
1.4 Turbo Multi-Air
0,59
1.75 TBI QV
0,65
1.6 JTDm 0,43
2.0 JTDm
0,54

Aston Martin

V8 Vantage +: Veercomfort, motorgeluid.           -: prijs, vervelende bak, prestaties.
Coupe
0,60
Roadster 0,71
V12 Vantage +: prestaties, eenvoudig te rijden, motorkracht, prima allrounder, verfijnd, goed uitontwikkeld onderstel, in Sportstand lekker rauw. -: schakelt te zwaar, dure opties, verbruik/uitstoot, Ford knoppen, krap interieur, brede middentunnel, prijs, tractie op nat wegdek.
Coupe 0,75
Roadster 0,85
DB9 Vantage
+: Motorgeluid -: Stelt teleur krap interieur, mist verfijning, niet gepolijst, Volante niet stijf genoeg.
Coupe 0,82
Volante 0,80
Vanquish +: rijdt relaxt, motorgeluid, veer comfort, prestaties -: niet vernieuwend, een Ferrari rijdt scherper, verouderd interieur, meerprijs t.o.v. DB9, verouderde automaat
Coupe 0,63
Volante 0,63
Rapide +: vermakelijke allrounder, stuurt strak, exclusief, afwerking, bediening. -: prijs, verbruik, uitstoot, ruimte, onpraktisch, niet echt efficient, uitrustinglacunes, gewicht, remweg, technologisch niet vooruitstrevend.
0,80

Audi

A1 +: Afwerking, optiemogelijkheden, prettige bediening. -: prijs, ruimte achterin.
1.2 TFSI 0,68
1.4 TFSI 0,83
2.0 TFSI S1 0,67
1.6 TDI
0,84
2.0 TDI 0,80
A3(Sportback) +: Doet zeer hoogwaardig aan, benchmark qua bouwkwaliteit, krachtige stille gecultiveerde motor, veiligheidsuitrusting, ruimte voorin, schakelt licht, veilig weggedrag, krachtige remmen, verbruik, comfort, lange onderhoudsintervallen. -: instap achterin (3-deurs), schokkerige gaspedaalrespons, prijs
1.2 TFSI 0,80
1.4 TFSI 0,78
1.4 TFSI E-tron 0,77
1.4 TFSI G-tron 0,79
1.8 TFSI
0,88
2.0 TFSI S3 0,80
1.6 TDI 0,82
2.0 TDI 0,80
A3 Limousine +: premium kwaliteit, pittige TFSI motoren, ruimte voorin, een echte Audi. -: standaarduitrusting
1.4 TFSI 0,75
2.0 TDI 0,87
A3 Cabriolet +: prettige en krachtige motoren, rijeigenschappen  -: achterin krap
1.4 TFSI 1,00
2.0 TFSI S3 0,90
TT
2.0 TFSI
2.0 TDI Ultra
TT Roadster
2.0 TFSI
2.0 TDI Ultra
Q3 +: fijne motoren, prestaties, veer comfort, hoogwaardig interieur, probleemloze rijeigenschappen, eenvoudige bediening -: prijs, veel als optie, kleine kofferbak, doodse besturing, rijdt niet spannend
2.0 TFSI 0,68
2.5 TFSI RS 0,77
2.0 TDI 140 pk 0,73
2.0 TDI 177 pk 0,74
A4
+: ruimte, krachtige mooi lopende motor, comfort, interieur, veilig bochtgedrag, remmen, schone motor -: tractie op nat wegdek, uitrusting, te kleine cijfers op pookknop, stevig verbruik, prijs
1.8 TFSI
0,70
2.0 TFSI 0,78
3.0 TFSI S4 0,84
2.0 TDI 150 pk 0,52
2.0 TDI 190 pk 0,56
A4 Avant
1.8 TFSI 0,65
3.0 TFSI S4 0,82
4.2 FSI RS4 0,85
2.0 TDI 150 pk 0,61
2.0 TDI 190 pk 0,65
3.0 TDI 0,58
A4 Allroad +: terreinkwaliteiten, afwerking, wegligging -: prijs, smalle achter portieren, uitrustinglacunes
2.0 TFSI 0,78
2.0 TDI 0,72
3.0 TDI 0,79
A5Coupe + prettige motoren, afwerking, ergonomie, verbruik -: ruimte achterin, rijdt niet dynamisch
1.8 TFSI 0,82
2.0 TFSI 0,77
3.0 TFSI S5 0,78
2.0 TDI 0,67
3.0 TDI 0,78
A5 Cabriolet +: hoogwaardige afwerking, prettige aandrijflijnen, wegligging -: ruimte achterin, onvoldoende stijve carroserie, rijdt niet spannend
2.0 TFSI 0,77
3.0 TFSI S5 0,63
2.0 TDI 0,59
3.0 TDI 0,54
A5 Sportback +: fijne motoren, hoogwaardige afwerking, neutraal weggedrag -: veercomfort, prijs, rijplezier valt tegen
1.8 TFSI 0,80
3.0 TFSI S5 0,73
2.0 TDI 0,71
3.0 TDI 0,77
Q5 +: afwerking, wegligging, prestaties -: veercomfort, prijs
2.0 TFSI 0,74
2.0 TDI 0,74
3.0 TDI 0,78
3.0 TDI SQ5 0,71
Hybrid 0,58
A6
+: Aandrijflijn, afwerking -: dure opties, onhandelbaar groot.
2.8 FSI 0,77
3.0 TFSI
0,88
4.0 TFSI S6
0,72
2.0 TDI 0,73
2.0 TDI Ultra 0,87
3.0 TDI 0,65
3.0 BiTDI 0,67
A6 Avant + prima allrounder -: besturing, dure opties
3.0 TFSI 0,91
4.0 TFSI S6 0,69
4.2 FSI RS6 0,77 +: prestaties, sensationele grens verleggende motor is een meesterstuk, ergonomie, afwerking, veilig weggedrag, praktisch, karaktervol, technologische tour de force, zorgt voor sensatie -: harde vering, provocerend voorkomen, prijs, motor vibreert stationair, onderstuur, gewicht
2.0 TDI
0,76
3.0 TDI
0,77
3.0 BiTDI
0,63
A6 Allroad +: aantrekkelijke allrounder -: prijs
3.0 TDI 0,69
A7 Sportback + prestaties, praktisch, faire prijsstelling -: hoofdruimte achter, veercomfort
3.0 TFSI 0,90
4.0 TFSI S7 0,81
3.0 TDI 0,77
3.0 BiTDI 0,53
Q7 +: Ruimte, goede motoren, prima allrounder. -: Gróót, korte vering.
3.0 TDI 0,62
4.2 TDI 0,73
A8 +: verfijnd, kwaliteit, prestaties, verbruik/uitstoot, snelwegcomfort, uitrusting, bouwkwaliteit -: motor klinkt rauw bij hoge toerentallen, helt over.
3.0 TFSI 0,73
4.0 TFSI
0,88
4.0 TFSI S8 0,78
3.0 TDI
0,76
4.2 TDI
0,83
R8 +: Bediening, prestaties, kwaliteitsniveau, verfijnd. -: Mist rijplezier, vervelende transmissie, harde vering, dure opties
4.2 FSI 0,60
5.2 FSI 0,79
5.2 FSI Plus 0,82

Reageren is niet mogelijk.