Hyundai Kona opnieuw betrapt

0

Tijdens het maken van een reclamefilm in Lissabon is de Hyundai Kona opnieuw betrapt. De compacte cross-over is helemaal klaar voor zijn Europese marktintroductie. Gelukkig, want Hyundai is nogal laat met het betreden van het segment.

Hyundai zag zijn verkopen vorige maand in Europa met meer dan 10 procent dalen. Dit betekende in vergelijking met april 2016 een licht verlies aan marktaandeel. De Kona, die in het Hyundai gamma de plaats inneemt van de ix20, moet het tij gaan keren.

De inhaalslag die Hyundai gaat maken, gebeurt niet op een onopvallende manier. Het Zuid Koreaanse merk brengt een cross-over in stelling met een sterke (visuele) persoonlijkheid. Zijn de i10, i20 en i30 tamelijk braaf om te zien, de Kona krijgt een voor Hyundai begrippen zeer brutaal uiterlijk.

Dat de Kona frontverlichting op 2 niveaus krijgt, zagen we al eerder op de plaagfoto’s. Andere stylingkenmerken zijn de in contrasterend glanzend zwart gelakte A stijlen en idem dak. De flanken zijn rijkelijk voorzien van zwart carrosserieplastic zodat er geen misverstand over kan bestaan dat dit een cross-over is. De achterzijde is relatief klassiek en ingetogen.

Hetzelfde geldt vermoedelijk voor het interieur. Ook motorisch gaat de Kona het segment voor compacte cross-overs niet op zijn kop zetten: de enige benzinemotor wordt de 1.0 T-GDI 3 cilinder unit (met 100 of 120 pk). Daarnaast kan er geopteerd worden voor de 1.6 CRDi diesel met 95 of 115 pk.

Reageren is niet mogelijk.