Prijsvergelijking BMW M2 Competition

0

De prijs van de 410 pk sterke BMW M2 Competition is bekend. Hij gaat 99.995 euro kosten en staat vanaf eind september bij de dealers.

De Competition is een extra potente variant van de al bepaald niet misselijke, reguliere M2 die nu met pensioen gaat. BMW heeft daarvoor het blok van de M3 en M4 met TwinPower Turbo techniek in het vooronder gelepeld (respectievelijk 114.795 euro en 116.198 euro geprijsd). Het vermogen van de 3,0 liter 6 cilinder lijn motor is echter teruggeschroefd naar 410 pk. De reguliere M2 (die 79.990 euro kostte) was 370 pk sterk.

BMWAudiInfinitiJaguar
2-serie CoupéTT CoupéQ60 AWDF-type Coupé
M CompetitionRS 3.0t Sport Tech3.0 V6 340 pk
99.995 euro95.685 euro97.742 euro101.900 euro
Mercedes-AMGNissanPorscheToyota
C-klasse Coupé370ZCaymanSupra
43 4MaticS3.0T Dynamic
85.973 euro99.150 euro87.000 euro± 99.995 euro

Aan koppel is er 550 Nm beschikbaar. Dit maximum komt vrij tussen 5.250 en 7.000 toeren. Sprinten naar 100 km/u doet de M2 Competition met de M DCT automaat in 4,2 seconden (de handgeschakelde versie heeft 4,4 tellen nodig). De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, maar BMW laat de begrenzer pas bij 280 km/u ingrijpen als je op de optielijst het M Driver’s Package aanvinkt.

BMW monteert in de M2 Competition een nieuw koelsysteem en een eveneens nieuwe voorspoiler. De grotere nierengrille is in hooglans zwart afgewerkt. Het dubbele uitlaatsysteem heeft 2 elektronisch bedienbare kleppen. Verder beschikt de M2 Competition over een verstevigingsbalk van met koolstofvezel versterkt kunststof (tussen de veerpoten en schutbord voor extra stijfheid van voortrein).

Tegen meerprijs biedt BMW ‘M Sport’ remmen met grijs gelakte remklauwen aan, evenals ‘M Sport’ kuipstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen plus een verlichte M2 badge op schouderhoogte in de rugleuning, gesmede aluminium 19-inch velgen in de exclusieve kleur Hockenheim Silver. Ook kan de M2 Competition worden voorzien van keuzeschakelaars voor directe toegang tot diverse motor & besturingsinstellingen en het schakelgedrag van de M DCT automaat (via Drivelogic).

Reageren is niet mogelijk.