
Extra lang genieten van ruimte: test Land Rover Defender 130
De Land Rover Defender 130 heeft de dezelfde capaciteiten als de 110 uitvoering, maar biedt op de derde rij meer ruimte.
De Land Rover Defender 130 heeft de dezelfde capaciteiten als de 110 uitvoering, maar biedt op de derde rij meer ruimte.
Voor mensen die ‘SUV moe’ zijn, hebben zowel Cupra (Formentor) als Peugeot (408) een oplossing. Welke de beste is, lees je hier.
Volgens Toyota gaat er niets boven een perfecte middenklasser met probleemloze hybride techniek. Veel Corolla fans zullen dit met de Japanse fabrikant eens zijn.
Met een van de Renault Clio en Captur geleende aandrijflijn biedt de Jogger gezinnen met een klein budget de mogelijkheid om over te stappen op rijden in een hybride.
Er rust behoorlijk wat verantwoordelijkheid op de welgevormde schouders van de nieuwe Maserati GranTurismo. Kan hij succesvol in de brede voetsporen van zijn voorganger treden?
De Opel Grandland GSe heeft dezelfde 300 pk sterke stekker hybride aandrijflijn als de ‘gewone’ Grandland X, maar zou een stuk sportiever zijn. Gaat het daarbij niet alleen om uiterlijk vertoon? Deze test geeft het antwoord op die vraag.
Het zijn eeuwige rivalen, de Volkswagen Golf en de Peugeot 308. Maar welk instapmodel met benzinemotor en automatische transmissie is het beste? Voor een antwoord op bovenstaande vraag gaat de…
Decennialang bouwde Mercedes in de vorm van de S-klasse de beste toplimousine. Geldt dat in het elektrische tijdperk nog steeds? Of is de BMW i7 nu de bovenliggende partij?
De Toyota Prius heeft een gedaantewisseling ondergaan. Naast zuinig is de hybride Japanner nu ook lekker sportief.
Het is niet alles goud wat er blinkt: de Ora Funky Cat ziet er verleidelijk uit, maar is duidelijk een minder goede allrounder dan de ingetogen vormgegeven MG 4.
De MG 4 heeft niet alleen een hoogwaardiger interieur dan de Volkswagen ID.3, hij is ook nog eens aanzienlijk goedkoper.
Zó uitgebreid heeft Porsche de Cayenne herzien
Veel mensen zullen dit jaar kiezen voor een middenklasse SUV model. Bijvoorbeeld de onderscheidend vormgegeven Peugeot 408 of de klassiek ogende, maar veel waar voor zijn geld biedende Renault Austral. Hier lees je wat de beste keuze is.
DS heeft de 3 Crossback (die voortaan gewoon ‘3’ heet vooral onderhuids gewijzigd. Want onder de kap zit een krachtigere elektromotor en in de bodem huist een grote accupakket.
Is 130 liter extra bagageruimte het opofferen van een praktische grote achterklep waard? Citroën denkt in het geval van de C4 X van wel.
De Audi SQ8 e-Tron is prettig stil, rijdt relaxt, is keurig afgewerkt en profiteert van een groter rijbereik. Maar de prijs is niet mals en dan nog moet er voor veel zaken worden bijbetaald. Verder zijn zowel het gewicht als het verbruik aan de hoge kant. Een ander minpunt zijn de middelmatige DC laadprestaties. De verwarrende digitale spiegels zijn sowieso een afrader.
De nieuwe, 4-potige hete hybride Mercedes-AMG C-klasse heeft vrijwel hetzelfde prestatieniveau als zijn V8-voorouders, maar weinig van hun charme, felheid of rij technische aantrekkingskracht.
Als je even doorspaart, hoef je geen elektrische Ford te rijden, maar staat er een Jaguar voor de deur. Is dat aan te bevelen? Hier lees je het antwoord op die vraag.
De nieuwe Honda Civic Type R is per direct te bestellen, maar heeft wel een pittig prijskaartje: minimaal 78.980 euro. Zijn voorganger was 15 mille goedkoper. Toch is hij zijn geld helemaal waard.
Nooit eerder had Jeep zo’n competitief en trendy product om te verkopen in Europa. De dealers gaan het druk krijgen. De Avenger verandert weliswaar niet de wereld, maar hij zal zeker de wereld van Jeep veranderen.