
Amerikaanse importheffingen doen Duitse autofabrikanten veel pijn
Zowel bij Mercedes als Volkswagen staat de verkoop in de Verenigde Staten onder druk.
Zowel bij Mercedes als Volkswagen staat de verkoop in de Verenigde Staten onder druk.
De koper van de tankstations is Catom, eigenaar van het merk OK.
Europa moet doen wat China zelf ooit deed.
De compacte SUV is van cruciaal belang voor Polestar.
Nissan heeft zijn leveranciers gevraagd om akkoord te gaan met betalingen op een later tijdstip. Het is een duidelijk signaal dat het Japanse autoconcern kampt met geldgebrek.
Voormalig Volkswagen topman Martin Winterkorn roept al 4 jaar dat hij nog maar kort te leven heeft.
Van de Europese Unie moeten autofabrikanten meer volledig elektrische modellen verkopen. Maar de consument denkt daar anders over.
Volkswagen zal voor het eerst de software van Rivian toepassen in de ID.every1; een kleine elektrische hatchback die in 2027 in productie moet gaan.
De operationele projecten en de samenwerking tussen Nissan en Renault blijven intact.
Nissan vraagt personeel dat niet rechtstreeks betrokken is bij de productie van auto’s te vertrekken om de kosten te verminderen.
Audi plant 7.500 ontslagen tegen 2029.
De consumententak van TomTom krimpt al jaren, omdat veel mensen geen los navigatieapparaat meer gebruiken.
De invoering van 25 procent invoerrechten op auto’s door de Amerikaanse president Donald Trump heeft de druk ook bij Lotus enorm opgevoerd.
Tesla kampt niet alleen met tegenvallende verkoopcijfers, maar ook met dalende winstmarges.
PBYD snijdt zichzelf in de vingers met de door haar gestarte prijzenoorlog. Daardoor wordt ‘s nachts de productie stilgelegd.
Audi heeft momenteel anders dan BMW en Mercedes geen eigen fabriek in de Verenigde Staten.
VinFast gooit in Nederland de handdoek in de ring.
Luca de Meo verlaat Renault en stapt over naar Kering.
De accu’s worden geïnstalleerd in de elektrische Ford modellen Explorer en Capri.
De Suzuki Swift is de dupe van de exportbeperkingen door China van schaarse aardmetalen.