Suzuki Baleno ondergaat facelift

0

In de Nieuwstelex van gisteren werd stilgestaan bij het aanhoudende verkoopsucces van de Fiat 500. Dit model lijkt eeuwig jong te zijn. De guitige Italiaanse stadsauto vertoont na 11,5 jaar in Europa totaal geen verkooptechnische vermoeidheidsverschijnselen. Heel anders is het lot van de Suzuki Baleno. Die is amper 2,5 jaar oud, maar in 2018 halveerden de verkopen. Het is dus de hoogste tijd voor een facelift. In India, waar de Baleno wordt gebouwd, is hij al onder Maruti label aan het publiek voorgesteld.

Ondanks dat de verkopen vorig jaar een flinke tik hebben gekregen, is de facelift die Suzuki bij de Baleno doorvoert tamelijk subtiel. Op de snijtafel krijgt het ruimere alternatief voor de Swift een nieuwe grille met 3-dimensionale details, een andere voorbumper en hertekende onderste koelopening. Ook verhuizen de mistlampen met hun hoekige behuizing een aantal centimeters. Met deze cosmetische ingrepen lijkt het alsof de Suzuki jou toelacht, althans dat is de bedoeling van de ontwerpers. Volledige LED techniek voor de koplampen is optioneel. Achter krijgt de Baleno uiteraard ook een andere bumper. Daarnaast zijn er 2 nieuwe carrosseriekleuren, Magma grijs en Phoenix rood, en nieuwe 16 inch lichtmetalen velgen.

Maruti Suzuki introduceert verder een nieuw infomediasysteem, SmartPlay Studio genaamd, met zowel een ander 7 inch scherm, spraaksturing als herschreven software. De installatie kan daardoor overweg met Apple CarPlay en Android Auto. Verder zijn er andere (blauw/zwarte) bekledingmaterialen voor het meubilair en de deurpanelen. Parkeersensoren zijn op de Indiase versie voortaan standaard, evenals Bluetooth.

Van motorische aanpassingen is geen sprake. Dit betekent dat de 112 pk sterke 1.0 Boosterjet 3 cilinder turbobenzinemotor en de atmosferische 1,2 liter 4-pitter met 90 pk (optioneel met Smart Hybrid techniek) in het leveringsprogramma blijven. Reken op een kleine prijsverhoging voor de bijgepunte editie van de Baleno.

Comments are closed.