Nissan stunt met voorraadvoordeel op de Leaf

0

De Nederlandse Nissan importeur biedt een aantal exemplaren van de Leaf uit voorraad (modeljaar 2019) aan met een fikse korting.

Een 40 kWh uitvoering is daardoor al te rijden vanaf 24.990 euro. Dat betekent een voordeel van 10.000 euro. Op voorraadexemplaren van de Leaf e+ 62 kWh ontvangt de zelfs 12.000 euro korting en is instappen vanaf 29.940 euro mogelijk. De actie geldt tot en met 30 september 2021 of zolang de voorraad strekt. Kortom: op=op.

Het gaat dus om exemplaren van de Leaf van modeljaar 2019. Dit betekent niet dat de auto’s uit 2019 komen. Het zijn nieuwe exemplaren waarop de volledige garanties wordt gegeven. Wel zijn de auto’s gebouwd volgens de specificaties en uitrusting van modeljaar 2019. Het is niet voor het eerst dat een autofabrikant stunt met voorraadexemplaren van een elektrische auto. Opel ruimde de Ampera-e op met een flink voordeel, MG geeft regelmatig een stevige korting op de ZS EV en als bij Renault de voorraad Zoé exemplaren te groot wordt, volgen er ook acties.

Bij de voorraadactie van Nissan voor de Leaf zijn alle uitvoeringen van de 40 kWh lithium/ion batterijversie inbegrepen, variërend van de Acenta en N-Connecta tot het topmodel, de Tekna. Voor de e+ 62 kWh batterijvariant is er keuze uit het N-Connecta of Tekna uitrustingniveau. Het voordeel per uitvoering kan je hieronder bekijken in de berekening.

De Nissan Leaf e+ kWh is als N-Connecta uitgerust met onder andere de volgende zaken: 17 inch lichtmetalen velgen, intelligente cruise controle, mistlampen, het NissanConnect EV navigatiesysteem met 8 inch kleurenscherm, een warmtepomp voor efficiëntere verwarming van het interieur en optimalisatie van de actieradius en een audiosysteem (met 6 luidsprekers, een USB en AUX aansluiting en stuurwiel bediening).

De actieradius van de Leaf is afhankelijk van de gekozen batterij. De 40 kWh versie komt volgens de WLTP testmethode 270 kilometer ver op een volle acculading. De variant met 62 kWh batterij heeft een actieradius van 385 kilometer. In de praktijk valt het rij bereik (net zoals bij alle andere elektrische auto’s)  lager uit. De range is in de praktijk afhankelijk van de rijstijl, de geografische omstandigheden, de snelheid, de bandenspanning, of de airconditioning wel of niet ingeschakeld is, ga zo maar door.

Reageren is niet mogelijk.