Renault Zoe wordt ook leverbaar als Cargo

0

Met name in de stad is het prettig als aldaar niet al te veel uitlaatgassen hangen. De vele bestelwagens die er rondrijden, zijn vanuit milieuoogpunt dan ook een crime. Renault is zich hier van bewust en introduceert daarom een Cargo versie van de Zoé. Ideaal voor milieuverantwoorde pakketdiensten en voor steden waar inmiddels rijverboden voor auto’s met een verbrandingsmotor zijn ingesteld.

Met de Zoé Cargo behoudt Renault een voorsprong op de concurrentie, die nu pas druk bezig is met het introduceren van elektrische modellen. De Fransen zijn al sinds 2013 actief. Renault zou de markt voor emissieloze bestelwagens ook kunnen bedienen met de Kangoo ZE (Zero Emission), maar die is wegens problemen met de betreffende acculeverancier slechts beperkt leverbaar.

Desondanks neemt ook de vraag naar dit model toe. Logisch, want koeriersbedrijven en andere pakketbezorgers worden in toenemende mate geconfronteerd met inrijd verboden in stadscentra. Daar hebben ook onderhoudsbedrijven last van. Voor deze doelgroepen komt Renault later dit jaar dus met de Zoé Cargo. Daarbij is de achterbank ingeruild voor maximale laadruimte.

De genoemde Kangoo zal op afzienbare termijn compleet vernieuwd worden en dat ook weer leverbaar worden in een elektrische uitvoering. Ook de grote Master ZE blijft gewoon leverbaar. De toekomst van de Cargo versie van de kleine Twizy is ongewis aangezien de productie van dit model van Spanje naar Zuid Korea verhuist. De lokale dochter Renault Samsung Motors denkt aldaar veel exemplaren te kunnen slijten.

De prijs van de Zoe Cargo is nog niet bekend, noch hoe groot de laadruimte exact is. Van de nieuwe Clio, die in maart debuteert, komt in 2020 een hybride versie met een gecombineerd vermogen van 128 pk. Met dit model wil Renault de populaire Toyota Yaris Hybrid gaan beconcurreren. De Captur (volgende generatie) en de Mégane (na de facelift) zullen vanaf 2020 besteld kunnen worden in een stekkerhybride uitvoering.

Comments are closed.