Hartslag omhoog, bijtelling omlaag: Alfa Romeo Giulia en Stelvio tijdelijk als Business Edition

0

Het gaat al geruime tijd niet goed met de verkopen van Alfa Romeo in Europa. In de eerste 10 maanden van dit jaar is het marktaandeel gehalveerd naar 0,3 procent als gevolg van 39 procent minder registraties. Ook in Nederland zit Alfa Romeo in de hoek waar de klappen vallen. In november was het opnieuw raak: er werden afgerond 60 procent minder auto’s op kenteken gezet. Dat kwam vooral omdat de voorraad MiTo exemplaren op is en er slechts 5 kopers voor de Giulietta gevonden konden worden, maar ook de Giulia en Stelvio lijken uit de gratie te zijn.

Alfa Romeo probeert het tij nu te keren met Business Editions van de Giulia Super en Stelvio Super. Het gaat om tijdelijke actiemodellen (‘leverbaar zolang de voorraad strekt’) die worden aangeboden onder het motto ‘Hartslag omhoog, bijtelling omlaag’. Daarmee bedoelt Alfa Romeo dat beiden over een uitrustingsniveau beschikken waar het hart sneller van gaat kloppen en dat de bijtelling, gelet op alle aanwezige toeters en bellen, minder zou zijn dan vergelijkbaar gemotoriseerde en uitgedoste leasewagens van de concurrentie.

De Giulia Super Business Edition beschikt over verwarmbare ‘Veloce’ sportstoelen met lederen bekleding, een 8-traps automatische transmissie met schakel flippers, gekleurde lichtmetalen remklauwen in rood, zwart of geel en exclusieve zwarte exterieur accenten op de B-Tech Business Edition uitvoeringen. De laatste kost met 200 pk sterke 2,0 liter turbo benzinemotor 45.750 euro; de gewone Giulia Super Business Edition heeft dezelfde krachbron en moet 41.050 euro opbrengen.

De Stelvio Super Business Edition beschikt over dezelfde uitrusting en tevens een panoramisch zonnedak. Hij kost in vierwiel aangedreven 200 pk turbobenzine vorm 58.270 euro. De B-Tech Business Edition uitvoering (exclusieve zwarte exterieur accenten) heeft de 280 pk variant van dezelfde 2,0 liter onder de kap en kost 62.770 euro.

Reageren is niet mogelijk.