Prijs vergelijking Alfa Romeo Giulia en Stelvio Modeljaar 2020

0

De prijzen van de eind vorig jaar gemoderniseerde Alfa Romeo Giulia en Stelvio zijn bekend. Bij de update werd onder meer de standaarduitrusting uitgebreid. Hier lees je de prijzen van de vernieuwde Giulia en Stelvio. Een 8-traps automaat is bij beide modellen standaard.

Het vernieuwde leveringsgamma van de Giulia bestaat vanaf heden uit 2 benzine en 2 diesel versies. Onderaan de eerste lijst staat de 200 pk variant van de 2,0 liter motor. Die kan worden gecombineerd met de uitrusting niveaus ‘basis’ (naamloos; 41.980 euro), Super (45.980 euro), Sprint (49.480 euro) en TI (50.980 euro). Een trede hoger staat de 280 pk sterke variant van de 2,0 liter. Die is alleen verkrijgbaar in sportief Veloce tenue en kost dan 54.980 euro.

Alfa RomeoLexusMercedes-Benz
GiuliaISC-klasse
2.0T 200 pk300h 180
41.980 euro42.395 euro42.690 euro
Alfa RomeoVolkswagenVolvo
GiuliaArteonS60
2.0T 200 pk Sprint2.0 TSI 190 pk Business RT5 R-Design
49.480 euro48.770 euro48.995 euro
Alfa RomeoLexusVolkswagen
GiuliaISPassat 4Motion
2.0T 280 pk Veloce300h F-Sport Blue Edition2.0 TSI 272 pk Elegance
54.980 euro54.595 euro56.740 euro

Dieselen kan ook weer in de Giulia. Daarbij is er keuze uit 2 vermogen varianten van de 2,2 liter JTD krachtbron. De 160 pk configuratie kan alleen worden gecombineerd met het uitrusting niveau Super en kost dan 50.980 euro. Bij de 190 pk sterke variant is er meer keuze. In dit geval zijn de opties Sprint (54.580 euro) en TI (55.980 euro).

Alfa RomeoAudiMercedes-Benz
GiuliaA4C-klasse
2.2 JTD 160 pk Super40 TDI220d
50.980 euro51.990 euro50.777 euro
Alfa RomeoJaguarBMW
GiuliaXE3-serie
2.2 JTD 190 pk TID180 S20d High Executive
55.980 euro58.220 euro56.056 euro

De motorenlijst van de standaard vierwiel aangedreven Stelvio is vrijwel identiek, al is deze SUV niet met de 160 pk sterke versie van het 2.2 JTD blok leverbaar, maar daarentegen wél met een extra potente variant van 210 pk. Het uitrusting niveau Veloce is dan verplichte kost en de prijs bedraagt 73.260 euro. In de 190 pk versies van de Stelvio 2.2 JTD is het goedkoper instappen, namelijk vanaf 62.260 euro. Voor dit bedrag krijg je het uitrusting niveau Super. Voor de 190 pk sterke Sprint rekent Alfa Romeo 65.760 euro en voor de TI uitvoering 67.760 euro.

Alfa RomeoLand RoverRenault
StelvioRange Rover EvoqueKoleos 4×4
2.2 JTD 190 pk SuperD150dCi 175 Initiale Paris
62.260 euro61.630 euro62.740 euro
Alfa RomeoJaguarMercedes-Benz
StelvioF-PaceGLC
2.2 JTD 190 pk TID163 Pure200d 4Matic
66.760 euro65.050 euro67.495 euro
Alfa RomeoAudiBMW
StelvioQ5X4
2.2 JTD 210 pk Veloce50 TDI S EditionxDrive20d Executive
73.260 euro71.890 euro73.094 euro

Liever een Stelvio met benzinemotor? Dat kan. Aan de basis staat de 200 pk sterke naamloze basisuitvoering. Deze instapversie kost 57.260 euro. Liever de Super, Sprint of TI? Reserveer dan bedragen van respectievelijk 61.260 euro, 64.760 euro en 66.760 euro. De 280 pk sterke Stelvio Veloce moet minimaal 69.260 euro opbrengen.

Alfa RomeoDSMazda
Stelvio7 CrossbackCX-5 AWD
2.0T 200 pkPureTech 225 So ChicSkyActiv-G 194 Luxury
57.260 euro57.890 euro55.840 euro
Alfa RomeoBMWVolvo
StelvioX3XC60 AWD
2.0T 200 pk SprintxDrive20i High ExecutiveB5 Momentum Pro
64.760 euro64.444 euro63.995 euro
Alfa RomeoJaguarLexus
StelvioE-PaceNX AWD
2.0T 280 pk VeloceP200300h Luxury Line
69.260 euro68.280 euro69.295 euro

De heftige Giulia Q en Stelvio Q staan vooralsnog niet op de prijslijst. Deze uitvoeringen volgen later dit jaar. Zowel de Giulia als de Stelvio zijn in het kader van de modeljaar update voortaan standaard uitgerust met een 8,8 inch groot touch screen voor het infomediasysteem. De installatie is ook middels een draaiknop aan te sturen. De software is herzien en dat heeft onder meer tot gevolg dat men zelf de lay-out van het scherm deels kan bepalen. Ook nieuw is een uitgebreide ondersteuning door middel van een telefoonapplicatie waarmee men onder meer de staat van onderhoud van de auto kan controleren.

Alfa Romeo zegt fraaiere materialen in het interieur toe te passen en voorziet zowel de Giulia als de Stelvio van een inductielader. De knoppen op het stuurwiel zijn anders gerangschikt en er zijn nieuwe lak kleuren. Daarnaast is er een pakket veiligheidssystemen beschikbaar dat onder meer een rijbaan assistent, dode hoek detectie, adaptieve cruise controle die samenwerkt met verkeersborden herkenning en een file & snelweg assistent deel van uitmaken.

Reageren is niet mogelijk.