Peugeot krijgt Linda Jackson als nieuwe CEO

0

Linda Jackson is de nieuwe merkchef van Peugeot. De Britse werkt sinds 2005 bij PSA en maakte deel uit van het zogeheten Global Executive Comittee. Jackson volgt bij Peugeot Jean-Philippe Imparato op die merkchef is geworden van Alfa Romeo.

Jackson gaf van 2014 tot begin 2020 leiding aan Citroën. Dat deed zij tot volle tevredenheid van haar baas Carlos Tavares. De afgelopen jaren heeft Citroën onder regie van Jackson duidelijk meer kleur gekregen. Na haar vertrek bij dit merk leidde Jackson in de vorm van een soort parkeerbaan een onderzoek om de verschillen tussen de PSA merken onderling te verduidelijken en te ondersteunen met communicatie. Toen liepen de fusiegesprekken met Fiat Chrysler Automobiles al en had Imparato reeds aangegeven zich graag over Alfa Romeo te willen gaan ontfermen.

Zijn leidinggevende functie bij Peugeot wordt nu dus ingenomen door Jackson: “Ik ben verheugd om onderdeel te worden van Peugeot en verder te gaan met het werk dat de huidige teams de afgelopen jaren al hebben verzet. De uitdaging is des te groter nu de overstap samenvalt met de introductie van de Stellantis Groep”, aldus de Britse. Jackson is bepaald geen onbekende in de auto-industrie. Voordat zij achter het stuur kroop bij de Citroën tak van PSA, vervulde zij verschillende financiële en commerciële functies bij Jaguar, Land Rover en de Rover Groep.

Over haar werkzaamheden bij Citroën zegt haar baas Tavares: “In haar 6 jaar als Global CEO van Citroën slaagde Linda erin om het merk succesvol te herpositioneren. De verkopen namen toe en Citroën werd een van de meest gerespecteerde merken”, aldus haar werkgever. In januari 2020 kreeg Jackson zoals gezegd de taak om het Mainstream Brand Portfolio naar een hoger plan te brengen en om het onderscheid tussen de merken van dit productportfolio te verduidelijken plus te versterken.

Reageren is niet mogelijk.