De Giulia en Stelvio hebben afgelopen najaar een facelift gekregen van Alfa Romeo. Nu is bekend wat die update voor gevolgen had voor de prijzen. De vernieuwde Alfa Romeo Giulia en Stelvio worden eind maart bij de Nederlandse dealers verwacht.
De opfrisbeurt van de Giulia en de Stelvio omvat de montage van koplampen met een nieuwe, uit 3 elementen bestaande signatuur, dynamische richtingaanwijzers, gewijzigde bumpers en anders getinte beglazing van de achterlichten.
Voor wat betreft het interieur is de komst van een nieuw 12,3 inch infotainmentscherm het grootste nieuws. De 200 pk sterke benzineversie van beide modellen, de instapper, keert niet terug. Alleen al die wijziging is reden voor Alfa Romeo om de prijzen te verhogen.
Instappen in de vernieuwde Giulia kan namelijk pas vanaf 65.000 euro. Voor dit bedrag levert Alfa Romeo de sportieve D segment sedan als Sprint met een 280 pk variant van de 2,0 liter benzinemotor onder de kap. Vierwielaandrijving is bij de prijs inbegrepen, evenals een 8-traps automaat van ZF. Meer luxe bieden de uitvoeringen Ti (67.500 euro), Veloce (72.000 euro) en Competizione (76.500 euro). Opvallend is dat Alfa Romeo importeur de dieselmotor nog niet heeft afgezworen, ondanks de vrijwel tot het nulpunt gedaalde vraag. Maar voor autoconsumenten die van mening zijn dat er niets boven oliestook gaat, is dat natuurlijk wel zo prettig. Zij kunnen de Giulia bestellen met een 210 pk sterke, dieselmotor met een inhoud van 2,2 liter. Ook dan is vierwielaandrijving en de 8-traps automaat standaard. Er kan worden gekozen uit de uitrustingssmaken Ti (66.500 euro) en Veloce (69.000 euro).
AlfaRomeo….. | Audi……………… | BMW………… |
Giulia | A4 | 3-serie |
2.0T | 45 TFSI Quattro | 30i xDrive |
Sprint | – | – |
65.000 euro | 65.720 euro | 64.264 euro |
AlfaRomeo…… | BMW………… | Lexus…………… |
Stelvio | X4 | NX |
2.0T | xDrive30i | 350h AWD |
Sprint | – | Launch Edition |
79.300 euro | 78.159 euro | 77.975 euro |
Het motorgamma van de Stelvio is identiek. Dit betekent ook dat de sportieve D segment SUV standaard voorzien is van vierwielaandrijving en een 8-traps automaat. Maar er is ook een verschil, namelijk dat de Stelvio in dieselvorm goedkoper is dan met de benzinemotor. Voor 76.150 euro kan er namelijk al worden weggereden met de 2.2 JTD in Ti tenue. Als Veloce kost de Stelvio dan 78.650 euro. Benzinefans zijn minstens 79.300 euro kwijt. Zij krijgen voor dit bedrag de Sprint uitvoering. Betaling van 81.800 euro levert de sleutels van de Ti versie op en 84.300 euro overmaken is goed voor de Stelvio in Veloce verpakking. De Competizione variant is het duurst. Die kost 90.300 euro.