Boonen promoot Donkervoort

0

Wielrenner Tom Boonen gaat het Nederlandse automerk Donkervoort promoten in België. De Belgische wielrenner is volgens de sportwagenspecialist al jaren klant. Het doel van het ambassadeurschap is om Donkervoort in België beter op de kaart te zetten. Details over de samenwerking komen waarschijnlijk pas eind volgende maand naar buiten.

Op 9 april rijdt Boonen zijn laatste koers als wielerprof. Wanneer zijn contract op 30 april afloopt, gaat hij promotie maken voor Donkervoort. Met de hand worden door dit bedrijf op jaarbasis zo’n 40 exclusieve sportwagens gemaakt, volledig op maat van de klant. Boonen is reeds sinds 2015 klant: een afgerond 200.000 euro kostend exemplaar met bijna 400 pk vermogen.

Vanaf mei wordt Boonen dus het nieuwe uithangbord van de Nederlandse sportwagenspecialist, die komende zomer een dealervestiging opent in het Belgische Herent. Het bedrijf beschikt reeds over 2 verkoopvestigingen: 1 in Nederland en 1 in Duitsland. Het Lelystadse familiebedrijf heeft sinds 1978 meer dan 1.100 sportwagens geproduceerd.

“Tom rijdt al enkele jaren met een Donkervoort en zo hebben we een zekere relatie opgebouwd”, vertelt Amber Donkervoort, dochter van oprichter Joop Donkervoort en verantwoordelijke voor de communicatie van het bedrijf. “Hij krijgt bij ons een PR functie en gaat werken als ambassadeur voor ons merk in België en daarbuiten. Hij komt niet vast in dienst, maar er komt wel een contract, weliswaar allemaal niet zo heel formeel”.

Donkervoort is al een tijdje actief in België, vooral in Wallonië, en ziet nog een groot potentieel bij onze zuiderburen. Door Boonen binnen te halen, hoopt het bedrijf daar nog meer voet aan de grond te krijgen. “Wat Tom en wij gemeen hebben, is een gedeelde liefde en passie voor auto’s en authentieke producten”, aldus Amber Donkervoort.

Comments are closed.