BMW heeft de prijs bekend van de minder krachtige eDrive50 uitvoering van de i7. De aandrijflijn van de nieuwe elektrische versie van de 7-serie is 455 pk en 650 Nm sterk.
De i7 was reeds leverbaar als xDrive60. Die beschikt over 2 elektromotoren die samen goed zijn voor 544 pk en 745 Nm. Vorige maand voegde BMW de M70 xDrive versie toe aan het gamma. Die levert maar liefst 660 pk en 1.100 Nm. Nu breidt BMW het aanbod van de i7 aan de onderkant uit met de eDrive50 uitvoering. Dat is de eerste variant zonder vierwielaandrijving (en geen tweede elektromotor). De i7 kan in deze vorm in 5,5 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/u sprinten. De topsnelheid bedraagt volgens BMW 205 km/u.
BMW………… | Audi……….. | BMW………….. | Lucid………. |
i7 | e-Tron GT | i5 | Air |
eDrive50 | – | M60 xDrive | Pure |
122.463 euro | 110.915 euro | 108.427 euro | 115.000 euro |
Mercedes…….. | Mercedes……. | Porsche…….. | Tesla………… |
EQE | EQS | Taycan | Model S |
AMG 43 4Matic | 450+ Business | 4S | Long Range |
111.068 euro | 109.090 euro | 120.500 euro | 105.993 euro |
De i7 eDrive50 heeft een rij bereik van 611 kilometer. Daarmee komt de instapvariant op een volle acculading bijna net zo ver als de xDrive60 uitvoering. Die i7 moet na 625 kilometer aan de stekker. BMW vraagt voor de nieuwe eDrive50 uitvoering 122.463 euro. Daarmee is hij afgerond 23 mille minder duur dan de i7 xDrive60.