Prijs vergelijking vernieuwde Hyundai Ioniq

0

Hyundai heeft onlangs alle varianten van de Ioniq een facelift gegeven. Vandaag heeft de importeur bekendgemaakt wat de opgefriste, alternatief aangedreven Koreaanse middenklasser moet gaan kosten. Ook zijn er meer technische details. Net als voorheen zijn er 3 aandrijfsmaken waarin de Ioniq te koop is: hybride, stekker hybride en volledig elektrisch.

Om met de laatstgenoemde versie te beginnen: die beschikt voortaan over een 36 procent groter accupakket, waardoor de actieradius stijgt naar 294 km. De elektromotor is sinds de facelift 136 pk sterk, tegen voorheen 120 pk. De bestaande 6,6 kW boordlader is vervangen door een exemplaar van 7,2 kW. Daardoor hoeft thuis opladen niet meer langer te duren dan dik 6 uur. Bij een snel laadstation kan de batterij van de Ioniq Electric in 54 minuten weer tot 80 procent worden volgepompt. Hij is er in 3 uitrusting niveaus: i-Motion (kost 36.995 euro), als Comfort (37.995 euro) en als Premium (41.495 euro). De topversie blijft daarmee dit jaar nog een comfortabel eindje verwijderd van de 50.000 euro ‘verlaagde bijtelling grens’ en is daarmee een aantrekkelijke optie voor zakelijke rijders. Dat geldt ook voor 2020, als de limiet bij 45.000 euro ligt (het jaar daarop wordt de bijtelling grens verder verlaagd naar 40.000 euro).


De hybride en stekker hybride versies van de Ioniq beschikken net als voor de facelift over een 1.6 GDI benzinemotor met 105 pk en 147 Nm als basisunit. De elektromotor in de eerste variant levert 43,5 pk en het exemplaar in de zogeheten PHEV uitvoering is goed voor 60,5 pk. De stekkerversie krijgt in het kader van de facelift bovendien groter een accupakket van 8,9 kWh, waarmee een elektrische actieradius van 66 km mogelijk is (gemeten volgens de WLTP norm). Dat is voor een stekker hybride auto heel wat. Voorheen had deze Ioniq een theoretisch bereik van 63 km, maar dat was op basis van de veel minder nauwkeurige NEDC meetnorm. Men kan kiezen uit dezelfde uitrustingniveaus als bij de elektrische versie. In het geval van de Ioniq Hybrid zijn de tarieven dan respectievelijk 27.995 euro (i-Motion), 31.395 euro (Comfort) en 33.395 euro (Premium). De stekker versie moet als i-Motion 32.695 euro opbrengen, als Comfort 36.095 euro en als Premium 38.095 euro.

HyundaiRenaultToyota
IoniqClioCorolla
Hybrid i-MotionE-Tech Intense1.8 Hybrid Active
27.995 euro± 28.375 euro28.775 euro
HyundaiKiaLexus
IoniqNiroCT
Hybrid ComfortHybrid Dynamic200h Business
31.395 euro30.995 euro31.995 euro
HyundaiToyotaToyota
IoniqCorollaPrius
Hybrid Premium2.0 Hybrid DynamicDynamic
33.395 euro32.995 euro32.995 euro
HyundaiKiaMitsubishi
IoniqNiroOutlander
PHEV ComfortPHEV Dynamic+PHEV Pure
36.095 euro36.195 euro35.990 euro
HyundaiKiaToyota
IoniqNiroPrius
PHEV PremiumPHEV Dynamic+Plug-in Dynamic
38.095 euro37.695 euro38.995 euro
HyundaiNissanPeugeot
IoniqLeaf208
Electric i-Motion40 kWh Acentae Allure
36.995 euro36.990 euro36.250 euro
HyundaiMGVolkswagen
IoniqZSID.3
Electric ComfortEV Exclusive45 kWh Elegance
37.995 euro± 37.995 euro± 37.995 euro
HyundaiHyundaiKia
IoniqKonaSoul
Electric PremiumElectric Comforte Dynamic
41.495 euro41.595 euro42.995 euro

Het uiterlijk van de Ioniq is opgefrist met onder meer 4 nieuwe kleuren, een gewijzigd design van de voorzijde, volledige LED verlichting voor & achter, anders vormgegeven zijschorten, bumpers met zilverkleurige inlegstrips en velgen in een vers design.

De uitrusting van de Hyundai is uitgebreid met onder meer een geïntegreerde sfeerverlichting, Touch Control voor de airconditioning, een nieuw 7,0 inch instrumentenpaneel, een 10,25 inch AVN systeem (of 8,0 inch display voor de geluidsinstallatie met Apple CarPlay (Android Auto voorbereiding), Hyundai BlueLink met telefoonapplicatie en Emergency Call met SOS knop.

Reageren is niet mogelijk.