Nieuwe Renault Austral toont zijn interieur

0

Renault vervolgt zijn reeks plaagfoto’s van de nieuwe Austral met een illustratie van het interieur.

Na het exterieursilhouet toont de opvolger van de Kadjar zijn dashboard. Het interieur van de toekomstige Austral zal zoals verwacht worden geïnspireerd door de cabine van de elektrische Mégane E-Tech. We zien dus dat het dashboard een dubbel L-vormig scherm integreert: een plaat voor de tellers achter het platte stuur en een scherm in staand formaat voor het OpenR Link multimediasysteem. Dat laatste werkt met software van Google. In totaal schat Renault het weergavegebied op 24,3 inch.

Het passagierscompartiment van de toekomstige Austral onderscheidt zich door een hogere console, die als afscheiding tussen de bestuurder en de voorpassagier fungeert. Het bevat een armleuning en twee grote opbergvakken, waaronder een voor een smartphone, die tevens dienst doet als inductielader. Op deze console is ook een nogal imposante handsteun geplaatst. Die kan worden verschoven om bij de opbergruimte te komen. Renault meldt dat er in totaal 30 liter aan capaciteit is in het interieur om kleinere spullen in op te bergen.

Achterin heeft Renault ervoor gekozen om een ​​verschuifbare bank te installeren om zo de modulariteit te vergroten. Dit stuk meubilair kan met één druk op de knop in extra bagageruimte worden getransformeerd. De fabrikant merkt op dat er geen transmissietunnel is, wat beenruimte vrijmaakt. Om de achterpassagiers te verwennen, claimt Renault dat het zogeheten Interior Design team de stoelen tot het maximum heeft bewerkt met een ’taps’ ontwerp op het bovenste gedeelte om visuele communicatie tussen alle passagiers mogelijk te maken.

De op het nieuwe CMF-CD3 platform gebaseerde Austral, die vanaf komend voorjaar dus de Kadjar gaat vervangen, wordt leverbaar met nieuwe benzinemotoren die voorzien zijn van diverse vormen van hybride techniek. Met de plug-in variant richt Renault haar pijlen op een van zijn grootste concurrenten, de Peugeot 3008 HYBrid. Aan de basis komt een niet oplaadbare versie met 145 pk te staan. De andere 2 motoren zijn nieuw: een 1.3 TCe mild hybrid 12 Volt en een 1.2 TCe mild hybrid 48 Volt. Het vermogen zal oplopen tot 200 pk, met een CO2-uitstoot die beperkt blijft tot 105 gram in het geval van de basisversie.

 

Reageren is niet mogelijk.