Vernieuwde Peugeot 508 Live

0

De Peugeot 508 heeft zichzelf vernieuwd. Met name front heeft een opvallende facelift ondergaan.

Als het gaat om lichtdesign, is deze Fransman uit de hogere middenklasse een pionier. Vanzelfsprekend beschikt hij over de merk karakteristieke leeuwenklauwen. Als de Matrix koplampen zijn ingeschakeld, vormen zij het meest opvallende kenmerk van de facelift. Aan de achterzijde zijn de nieuwe ked lampen geïntegreerd in het 3-klauw ontwerp met richtingaanwijzers.

Peugeot508SWpse2

Het nieuwe embleem van Peugeot bevindt zich in het midden van de grille. De voorkant is minder complex vormgegeven, wat de moderne uitstraling versterkt. De koplampen verdwijnen optisch in de grille en geven het silhouet een vloeiende uitstraling.

Motoren en onderstel zijn ongewijzigd gebleven: men kan kiezen tussen benzineversies, diesels en stekker hybride uitvoeringen. Het topstuk is de Peugeot Sport Engineered (PSE) uitvoering met vierwielaandrijving en 360 pk. Het topmodel is al te bewonderen in een select aantal showrooms. De prijzen van de vernieuwde 508 zijn door Peugeot nog niet gecommuniceerd, maar de prefacelift editie kost 72.380 euro. Of 1.600 euro meer indien gekozen wordt voor de hier afgebeelde SW stationwagen versie.

Peugeot508SWpse3

De klauw look van de vernieuwde 508 is ontleend aan de hybride hyper sportwagen 9X8 van Peugeot Sport die binnenkort in een kleurrijke look op Le Mans start.

De innovaties van de facelift-versie van de 508 omvatten de geoptimaliseerde i-Cockpit, die een serie updates heeft gekregen voor het display en de menunavigatie. Andere assistentiesystemen zijn toegevoegd, zoals een inhaal hulp die kan worden geactiveerd met behulp van de richtingaanwijzer.

Peugeot508SWpse5

Wat is gebleven, zijn de praktische ‘pianotoetsen’ voor veelgebruikte functies die als haptische knop sneller te vinden zijn dan via een complex gestructureerd touchscreen. Wat betreft de cockpit is Peugeot inmiddels zelfverzekerd en blijft het stellen zonder een head-up display. Het scherm dat boven het kleine, sportieve stuur is geplaatst, maakt projectie op de voorruit sowieso overbodig – en dat is nu precies een vitaal onderdeel van het Peugeot concept.

De facelift onderstreept optisch de moderniteit en on conventionaliteit van het 508 model, dat zowel als sedan als SW stationwagen variant wordt gebouwd – hogere middenklasse met een hoge lifestyle-factor.

Peugeot508SWpse4

Reageren is niet mogelijk.