Skoda Citigo bijgepunt

0

In navolging van de Volkswagen Up heeft de Citigo, de evenknie van Skoda, ook een facelift ondergaan. Je moet bij de Tsjech nóg beter kijken om de verschillen te kunnen zien. Aan de buitenzijde werden alleen de koplampunits (voortaan met LED dagverlichting) gewijzigd. Tenminste vanaf het uitrustingsniveau Ambition. Nu duurdere Citigo Style biedt tevens donkere achterlichten.

Anders dan bij de Up namen de Tsjechen zelfs niet de moeite om andere velgdesigns en nieuwe carrosseriekleuren aan het pallet toe te voegen. In tegenstelling tot Volkswagen heeft Skoda ook de bumperset niet vernieuwd.

Voor wie bereid is om dieper in de buidel te tasten, is er binnenin iets meer nieuws te bieden. De optielijst is namelijk uitgebreid met automatische airconditioning (als alternatief voor een handbediende installatie) en een regen/lichtsensor. Aan de standaarduitrusting werd niks gewijzigd, op de montage van een paraplu na. Die zit, anders dan bij de Superb, niet in het portier, maar kreeg een plaats je onder de rechter voorstoel in een bakje. Verder beschikt de vernieuwde Citigo over een gemoderniseerd infotainment systeem. Daardoor is het voortaan mogelijk om te navigeren met je eigen smartphone.

Omdat Skoda lager op de hiërarchieladder staat dan Volkswagen, wordt de Citigo anders dan de Up niet leverbaar met de 1,0 liter driecilinder turbomotor. Dat klinkt ‘erger’ dan het is, omdat het moedermerk deze krachtbron reserveert voor de duurste uitvoeringen en omdat de meerprijs fors is. Verder kan de Citigo/Up met de atmosferische 75 pk motor prima uit de voeten. De licht opgefrist Skoda Citigo staat vanaf het najaar bij de dealer. De prijzen zullen niet of nauwelijks wijzigen. Dit betekent een instaptarief net onder de 11 mille.

Comments are closed.