Hyundai i30 N houdt zich in

0

Hyundai heeft laten weten dat zijn nieuwe compacte sportieveling, de i30 N, niet bedoeld is om records te breken op de Nürburgring.

Het Koreaanse merk mengt zich dus niet in de strijd tussen Honda, Renault, Seat en Volkswagen, die voortdurend het ronderecord op de Nordschleife van de Nürburgring willen breken. Hyundai laat weten dat zij met de circa 265 pk sterke hatchback vooral élke dag een leuke rijervaring en veel rij plezier wil bieden.

Volgens Tony Whitehorn, de eerste man van Hyundai in Groot-Brittannië, wordt de i30 N een auto met een sterke persoonlijkheid à de Ford Focus ST. “Ons imago is veranderd van een budgetmerk naar een volwaardige speler in het volumesegment. Wij zijn er nu aan toe om modellen met karakter te lanceren. Met het N sublabel gaat wij dat doen en nu is het goede moment daarvoor”.

Die letter ‘N’ verwijst desondanks wel naar de Nürburgring maar, zo stelt Whitehorn, ook naar het ontwikkelingscentrum van Hyundai in Namyang, Zuid-Korea. Na de i30 N wil men nog meer hete modellen lanceren. Die zullen waarschijnlijk een stuk sneller zijn en dus wel in staat zijn om ringrecords te breken.

Hierbij moet wel opgemerkt worden dat de 380 pk van het showmodel (RN30 genaamd) dat u hier ziet vergezeld gaat van vierwielaandrijving. En dan vindt de Hyundai op de Nürburgring een heel ander soort auto’s op zijn pad dan de genoemde Honda, Renault, Seat en Volkswagen.

Reageren is niet mogelijk.