Isuzu prijst vernieuwde D-Max

0

Isuzu presenteerde eind vorig jaar digitaal haar vernieuwde D-Max. Nu is ook alle voor de Nederlandse markt relevante informatie beschikbaar. Het belangrijkste nieuws: onder de gewijzigde motorkap zit voortaan een 1,9 dieselmotor. Die stuurt de oude 2.5 unit met pensioen.

Ook Isuzu doet dus mee aan de downsize trend. Met reden, want het nieuwe blok is liefst 60 kilogram lichter. Het vermogen van 164 pk is op 1 pk na gelijk aan dat van de oude 2.5, terwijl het koppel met 360 Nm iets lager uitvalt. De maximale trekkracht is al bij 2.000 toeren beschikbaar en de koppelcurve begint pas boven de 2.500 omwentelingen af te vlakken. Het spreekt voor zich dat de nieuwe motor aan de Euro6 norm voldoet.

Het lagere gewicht van de vernieuwde D-Max zou ervoor moeten zorgen dat de bestuurder geen verschil merkt. Sterker nog: de in 2012 gelanceerde Isuzu kan nu maximaal 3.500 kilo trekken, hetgeen 500 kilo meer is dan voorheen. Daarmee kan het nuchtere werkpaard zich meten met concurrenten als de Mitsubishi L200 en Toyota Hilux. In de laadbak kan 1 ton aan spullen worden meegezeuld.

Een ander voordeel van de nieuwe motor is dat hij volgens Isuzu minder geluid maakt. Standaard wordt de D-Max geleverd met een nieuwe handgeschakelde 6 versnellingsbak en tegen meerprijs is een eveneens kersverse automaat met 6 verzetten verkrijgbaar (bij de prefacelift editie moest je het doen met 5 versnellingen).

In het interieur monteert Isuzu een hertekende middenconsole en een nieuw instrumentarium. Ook een startknop is nieuw. Voorheen moest de D-Max middels een sleutel tot leven werden gewekt. Optioneel is sleutelloze toegang leverbaar. De D-Max kan in het kader van de bijpuntsessie tevens worden voorzien van een aantal nieuwe veiligheidssystemen zoals Hill Descent Control en Hill Start Assist.


Uiterlijke kenmerken van de modeljaar 2018 uitvoering van de D-Max zijn een gewijzigde voorkant met nieuwe koplampen die voorzien zijn van LED dagverlichting. Ook heeft de pick-up een anders grille en een hertekende voorbumper gekregen. Het vele chroom blijft een kenmerk van de Japanner. De achterlichtunits zijn voortaan uitgerust met LED techniek.

Isuzu levert de D-Max net als voorheen als Single Cab, Extra Cab (met bagageruimte achter de voorstoelen) en als Double Cab (met achterbank). De instapprijs voor de 3 carrosserieversies bedraagt respectievelijk 19.800 euro, 24.800 euro en 26.100 euro. Deze tarieven, die gelden voor de achterwiel aangedreven versies, zijn exclusief BTW en BPM. Isuzu biedt de D-Max namelijk alleen als bedrijfswagen aan. Indien BTW en BPM meegerekend worden, dan starten de tarieven bij 31.697 euro. De varianten met vierwielaandrijving mogen vanaf 36.457 euro weg.

Reageren is niet mogelijk.