Facelift voor Cadillac XT5

0

Cadillac heeft de Amerikaanse versie van de XT5 een facelift gegeven. Eerder ging de Chinese editie al onder het mes.

Ondanks de opfrisbeurt is de XT5 zeer herkenbaar gebleven. Cadillac zegt andere koplampen te monteren (voortaan met slimme IntelliBeam LED techniek) en een “stoerdere” grille. Een andere facelift wijziging is herontworpen 18 inch lichtmetalen velgen. De uitrustingniveaus Luxury en Premium Luxury kunnen tegen meerprijs worden uitgerust met 20 inch exemplaren; deze wielen zijn standaard op de XT5 Sport.

Deze uitvoering onderscheidt zich bovendien door donkere exterieuraccenten en afwijkende achterlichten. De XT5 Sport beschikt bovendien over een directer werkende besturing, adaptieve dempers en een ‘dual-clutch sport control’ vierwielaandrijving systeem.

Het interieur onderging een update in de vorm van andere bekleding materialen die voor een hoogwaardigere ambiance in de Cadillac moeten zorgen. Verder is de midden tunnel opnieuw ontworpen met gewijzigde bekerhouders en een groot bergvak aan de voorzijde. Het instrumentarium is eveneens vernieuwd, met een groter beeldscherm tussen de tellers. Het infomedia systeem draait op de meest recente software van General Motors. De bediening vindt plaats middels een draaiknop. De telefoon kan voortaan draadloos worden opgeladen. Het pakket rij assistentie systemen is uitgebreid met een parkeerhulp die bij achteruit rijden ook waarschuwt voor passerende voetgangers.

De achterbank werd ook tegen het licht gehouden. Dat moet samen met extra isolatiemateriaal voor meer comfort zorgen. Voor alle passagiers zijn er USB-C aansluitingen. Bestuurder en bijrijder worden getrakteerd op standaard verwarmbare hoofdsteunen. Tegen meerprijs is een geluidsinstallatie uit de nieuwe Bose Performance Series verkrijgbaar. Daar horen speakers bij met een metalen afdekplaat.

Onder de kap is er nieuws dat niet in de laatste plaats ook voor Nederland interessant kan zijn. De XT5 wordt namelijk voortaan ook leverbaar met een 2,0 liter 4 cilinder turbomotor van 240 pk en 350 Nm. Die is standaard gekoppeld aan een 9-traps automaat en moet voor een veel lager benzineverbruik kunnen zorgen, met als gevolg een gunstigere CO2-uitstoot en dus minder BPM. De XT5 blijft daarnaast leverbaar met de bekende atmosferische 3,6 liter V6 van 314 pk en 367 Nm. De vernieuwde XT5 komt begin volgend jaar naar Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend, maar reken op minimaal 90 mille voor de Luxury uitvoering met 2,0 liter uitvoering.

 

Reageren is niet mogelijk.