In detail: de Ford Puma Titanium X

0

Ford heeft de eerste beelden vrijgegeven van de Puma zonder dik aangezette ST Line aankleding. Het merk start binnenkort met de verkoop van de nieuwe, compacte cross-over. Dat Ford nu al met informatie over de Puma Titanium X komt, kan vermoedelijk niet los worden gezien van de onthulling van de nieuwe Nissan Juke eerder deze week. Dat wordt een heel belangrijke concurrent.


Ford laat ons dus min of meer voor de tweede keer kennismaken met de op de Fiesta gebaseerde Puma. Bij de onthulling in juni kregen wij alleen foto’s te zien van de sportieve ST Line uitvoering. Nu geeft Ford de eerste beelden vrij van de Puma Titanium X, tot de komst van de Vignale variant de meeste luxe versie van de nieuwe cross-over. Of Ford bewust voor een grijs exemplaar heeft gekozen om zo senioren (een belangrijke doelgroep voor compacte hoge modellen) aan te kunnen spreken, is niet helemaal duidelijk.

De Puma Titanium X is aangekleed met 18 inch lichtmetalen velgen en hoogglans zwarte plus chromen sierelementen. Op het dashboard zitten sierstrips met een houtlook. De uitrusting omvat onder andere elektrisch verstelbare massagestoelen, een draadloze telefoonlader, het Sync3 infomediasysteem (met Apple CarPlay en Android Auto), een geluidsinstallatie van Bang & Olufsen, een ‘zonder handen’ te openen achterklep en een draadloze telefoonlader mee.

De ST Line brengt onder meer een speciale grille en agressiever gelijnde bumpers. Net als het onderste deel van de bumpers zijn de wielkast randen bij de Titanium X daarentegen gewoon zwart. Ook doet deze Puma het zonder 19 inch velgen. De luxueuze Titanium X beschikt net als de ST Line over handigheidjes als uitneembare en dus wasbare stoelbekleding.

Ook de bodem van de bagageruimte laat zich met water schoonmaken. Je kan het allemaal zelf bekijken op de IAA van Frankfurt, waar de Puma zijn publieksdebuut beleeft.

Ford maakt binnenkort de prijzen van de Puma bekend. De nieuwe compacte cross-over gaat, behalve als ST Line en Titanium X, ook in minder luxe versies geleverd worden. Verder is de kans groot dat er een Vignale topuitvoering komt. Evenals een 200 pk sterke Puma ST. De levering begint eind dit jaar, zo laat Ford weten.

Bij de verkoopstart zullen er een tweetal aandrijflijnen beschikbaar zijn: eentje met de gewone 1.0 EcoBoost 3 cilinder turbobenzine unit en de ander met een milde hybride variant van dezelfde krachtbron (met 48 volt systeem). Zijn elektromotor is 11,5 kW sterk. De hybride Puma biedt 155 pk, terwijl de instapvariant het met 125 pk moet doen.

Reageren is niet mogelijk.