Kia punt de Niro bij

0

Kia zal op de autosalon van Genève (7-17 maart) de vernieuwde Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid aan het publiek tonen. Zowel het uiterlijk als het interieur van de Niro is bijgeschaafd. Ook nieuw is het geavanceerde UVO Connect systeem, waarmee de internetmogelijkheden aanzienlijk verruimen.

Sinds de introductie in 2016 zijn er van de Niro wereldwijd al meer dan 270.000 exemplaren verkocht, waarvan 100.000 stuks in Europa. De hybride crossover was in 2018 het vijfde bestverkopende model van Kia in Europa. De verkoop steeg vorig jaar met liefst 33 procent naar 45.255 exemplaren (34.642 eenheden van de hybride versie en 9.951 stuks van de Plug-uitvoering). In Nederland zijn sinds 2016 meer dan 12.000 exemplaren van de Niro verkocht. Daarmee was de Kia zowel in 2017 als in 2018 het bestverkochte hybride model van het land. De Niro heeft zijn succes te danken aan de combinatie van een veelzijdige cross-over carrosserie met een laag verbruik en idem uitstoot. In het laatste kwartaal van vorig jaar is de modelreeks uitgebreid met een volledig elektrische variant.

De Niro krijgt in het kader van de update nieuwe bumpers, een andere grille en gewijzigde koplampunits. Ook de verlichting in de voorbumper is aangepast. Aan de achterkant monteert Kia nieuwe lichtunits en een zilverkleurige bodem beschermplaat in de achterbumper.

Natuurlijk werd ook het interieur onder de loep genomen. Kia zegt hoogwaardigere materialen toe te passen, waarbij gekozen is voor zwarte of zilverkleurige dan wel satijnchromen details. Nieuw is het optionele 10,25 grote display en het 7,0 inch grote scherm in het instrumentarium. Een 8,0 inch display op de middenconsole en een 4,2 inch TFT scherm in het instrumentarium zijn standaard. Tegen meerprijs levert Kia nu schakelflippers achter het stuur om de 6-traps automaat mee te bedienen. Die transmissie moet nu sneller werken dan voorheen.

Nieuwe veiligheidssystemen komen onder andere in de vorm van Lane Following Assist, een systeem dat we al kennen van de e-Niro. Aan de aandrijflijnen wordt verder niet gesleuteld. De Niro Hybrid behoudt zijn 1,56 kWh grote accupakket terwijl de Plug-in uitvoering zijn stroom uit een 8,9 kWh groot exemplaar haalt.

De verkoop van de vernieuwde Niro Hybrid en Plug-in Hybrid, die beiden zijn voorzien van een 1.6 GDi benzinemotor, start na verwachting in juli of augustus. Prijzen volgen in een later stadium. Nog steeds uniek is de 7 jaar of 150.000 kilometer garantie.

 

Reageren is niet mogelijk.