Vernieuwde Renault Mégane ook als stekker hybride

0

Van alle facelifts die in voorbereiding zijn bij Renault, is die van de Mégane ongetwijfeld de belangrijkste. Er is niet alleen sprake van cosmetische correcties, ook in technisch opzicht evolueert de Franse compacte middenklasser verder: het leveringsgamma zal namelijk worden uitgebreid met een stekker hybride versie.

De vierde generatie Mégane heeft in eigen land geen gemakkelijk bestaan. Hij moet het opnemen tegen een landgenoot die door Franse autoconsumenten wordt beschouwd als dé referentie in zijn klasse: de Peugeot 308. Deze inmiddels bijna 6 jaar oude rivaal domineert in Frankrijk ondanks zijn leeftijd nog steeds de verkopen in zijn segment met een voorsprong van 40.000 registraties op de Renault Mégane in 2018.

Deze kloof wil het merk met het wybertjes logo gaan dichten met een grondige facelift. Wat Renault betreft, worden dan de kaarten in het C segment opnieuw geschud. Terwijl de concurrent van Peugeot haar einde van de carrière nadert, bereidt de Mégane zich voor op een grondige update. In Spanje kon dit prototype worden betrapt. Zoals het camouflagemateriaal al verraadt, krijgt de Mégane nieuwe achterlichtunits. Verder zal ook de voorzijde van de Renault een facelift ondergaan en kunnen wij rekenen op een upgrade voor het interieur. In dit kader krijgt de Fransman niet alleen fraaiere materialen maar ook een moderner multimedia systeem.

De belangrijkste nieuwigheid van deze facelift, waarvan de resultaten met eigen ogen begin 2020 in de Renault showrooms bekeken kan worden, is echter niet esthetisch. De Mégane wordt namelijk ook leverbaar in een oplaadbare hybride uitvoering. De betreffende aandrijflijn zal worden gedeeld met de volgende generatie Captur. De zogeheten Megane e-Tech krijgt een atmosferische 1,6 liter 4 cilinder motor die gekoppeld is aan een CVT. Beide componenten zijn afkomstig van alliantiepartner Nissan. Een elektromotor doet het gecombineerde vermogen uitkomen op ongeveer 130 pk.

Al met al reden voor Toyota om zich zorgen te maken over de Corolla Hybrid, vooral omdat de Mégane e-Tech met zijn batterij van 9,8 kWh maximaal 50 km kan afleggen zonder dat de verbrandingsmotor bij hoeft te springen.

Comments are closed.