Prijs vergelijking BMW M8 Coupé & Cabrio

0

De prijzen van de nieuwe BMW M8 Coupé (Competition) en BMW M8 Cabrio (Competition) zijn bekend. Deze high performance 2-deurs modellen staan vanaf november bij de BMW dealer.

De 600 pk sterke BMW M8 Coupé met 8-traps automaat en xDrive vierwielaandrijving gaat in Nederland 203.297 euro kosten. Voor de Competition versie met 625 pk rekent de dealer 220.297 euro. In het geval van de BMW M8 Cabrio zijn de tarieven respectievelijk 213.297 euro en 230.296 euro.

BMWJaguarMaserati
8-serie CoupéF-Type CoupéGranCoupé
M SVR PerformanceSport
203.297 euro200.649 euro215.368 euro
BMWFerrariMercedes-AMG
8-serie CabrioPortofinoS-klasse Cabriolet
M Competition3.8T63 4Matic+
230.296 euro253.804 euro239.125 euro

De M8 Coupé accelereert in 3,3 seconden naar 100 km/u en heeft volgens BMW een gemiddeld verbruik van 10,5 à 10,6 liter per 100 km. Dit betekent een CO2-emissie van 242 gram/km. De Competition zit 0,1 seconde sneller op 100 km/u zonder dan dit gevolgen heeft voor het benzineverbruik of de uitstoot. De M8 Cabrio accelereert in 3,4 seconden naar 100 km/u en consumeert per 100 km volgens BMW 10,6 à 10,8 liter brandstof; dit betekent een CO2-emissie van 246 gram/km. Ook bij de open versie accelereert de Competition uitvoering 0,1 tel sneller naar 100 km/u (zonder dat dit gevolgen heeft voor het benzineverbruik of de uitstoot).

De meeste aandrijfkracht wordt naar de achterwielen geleid in combinatie met het actieve M differentieel. Er is keuze uit 3 rij modi: 4WD, 4WD Sport en 2WD met achterwielaandrijving en DSC uitgeschakeld. De M8 Coupé (Competition) heeft een dak van met koolstofvezel versterkt kunststof. Beide carrosserievarianten beschikken volgens BMW over een extreem stijve carrosseriestructuur en een versterkt onderstel. Tussen de veerpoten en het schutbord zit een verstevigingbrug en nieuw ontwikkeld paneel van extra sterk staal in de frontstructuur van de carrosserie. De achterwielophanging is voorzien van een zogeheten X-brace en aluminium versteviging. De Competition modellen beschikken over gemodificeerde motorsteunen voor een nog stijvere verbinding met de carrosseriestructuur.

De M8 is ongeacht de uitvoering voorzien van M specifieke wielophanging met elektronisch aangestuurde dempers, M Servotronic besturing en Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) met M Dynamic Mode. Het remsysteem beschikt over M specifieke instellingsmogelijkheden. Er kan hierbij gekozen worden uit 2 settings: gericht op comfort of op nóg directer gevoel in het rempedaal. Een nieuwe set-up knop biedt direct toegang tot de instellingen van de motor, de dempers, de besturing, M xDrive en het remsysteem. Een 2-tal algemene instellingsopties zijn te selecteren via de M knoppen op het stuur. De nieuwe M Mode maakt individuele configuratie van de rij assistentiesystemen mogelijk en de mate waarmee die ingrijpen. Er is keuze uit Road en Sport instellingen. De Competition modellen bieden de bestuurder ook een Track modus voor circuitgebruik.

Reageren is niet mogelijk.