Prijs vergelijking Renault Mégane RS Trophy-R

0

De prijs van de Trophy-R uitvoering van de Renault Mégane RS is bekend. Deze rauwe versie kan, zeker met de juiste opties, zich uitstekend staande houden op het circuit. Die eigenschap zal ook gewaardeerd worden door mensen die de Renault puur op de openbare weg willen gebruiken omdat de Mégane RS Trophy-R daarmee per definitie een spectaculaire auto is.

Het enige minpunt, afgezien van het beperkte aantal exemplaren dat naar Nederland komt: deze circuit tijger (die een nieuw ronderecord voor voorwiel aangedreven productieauto’s op de Nürburgring-Nordschleife heeft neergezet van 07:40,100) kost een stevige bom duiten: 76.490 euro. Dat is 20,2 mille meer dan de ‘gewone” Trophy moet opbrengen.

RenaultAlpineBMWFordMercedes-AMG
Mégane A1102-serie CoupéMustang FastbackA-klasse
RS Trophy-RSM40i xDrive2.3 Ecoboost A1035 4Matic Premium+
76.490 euro77.900 euro77.253 euro75.615 euro73.689 euro

Het bijzondere van de ‘R’ versie zit hem in het 130 kg lagere gewicht (zonder opties), de nog radicalere benadering van de wielophanging en de verbeterde aërodynamica voor meer neerwaartse druk. Zo is onder meer de achterbank vervangen door een lichtgewicht frame om 4 extra wielen mee te nemen. Een titanium uitlaat van Akrapovič en instelbare schokdempers van Öhlins zijn standaard. De bi-material high performance Brembo remmen zorgen ook onder zeer zware (circuit)omstandigheden voor constante rem prestaties. De Bridgestone Potenza S007 banden zijn speciaal voor Renault Sport ontwikkeld.

Normaal optioneel, maar standaard in de Nederlandse consumentenprijs inbegrepen, zijn het RS Monitor telemetrie systeem voor een optimale circuitbeleving en het speciaal ontwikkelde banden net van Sabelt om wielen vast te zetten achterin de Trophy-R. De 1,8 liter turbomotor met Formule 1 turbotechniek is ongewijzigd gebleven. Dit betekent dat de krachtbron 300 pk en 400 Nm levert. Hij wordt in de Trophy-R uitsluitend gecombineerd met een handgeschakelde 6 versnellingsbak.

Reageren is niet mogelijk.