Betrapt: de vernieuwde Kia Picanto

0

Nu zustermerk Hyundai een compleet nieuwe i10 heeft gelanceerd, is het zaak voor Kia om de Picanto aantrekkelijk te houden. Dat doet het Zuid Koreaanse automerk met een facelift. Hier zie je de vernieuwde Picanto in GT-Line tenue.

Maakt de inmiddels 3 jaar oude Picanto nog een kans in de concurrentiestrijd met de nagelnieuwe i10 die inmiddels uitstekende recensies heeft gekregen? Jawel. Ook de Kia is namelijk een voor A segment begrippen bovengemiddeld goede auto. En de Picanto heeft een belangrijke troef in vergelijking met de i10: de mogelijkheid om tegen bijbetaling te opteren voor een turbo uitvoering van de 1,0 liter 3 cilinder motor. In de Hyundai ben je steevast aangewezen op een nogal lijzige atmosferische variant van het 998 cc blokje. Maar met 100 pk is de Picanto natuurlijk onmiskenbaar pittiger.

In GT-Line tenue ziet de Picanto er bovendien (nog steeds) gelikt uit. Kia kiest daarom voor een subtiele facelift. Maar wie goed kijkt, ziet dat er nieuwe koplampen worden gemonteerd en dat de mistlichten een trapeziumvorm hebben. In de merk karakteristieke tijgerneus grille is bij de hier getoonde GT-Line uitvoering een rode horizontale strip opgenomen. Kia monteert ook een nieuwe voorbumper met andere verticale luchtinlaten. Lichtmetalen velgen in 2 kleuren fungeren als kers op de taart. Van de achterzijde is geen beeldmateriaal beschikbaar, maar reken op hertekende lichtunits en ook hier en nieuwe bumper.

Kia zal de vernieuwde Picanto zeker op de in oktober te houden autosalon van Parijs tonen, tenzij het corona virus dan nog niet is uit gewoekerd. De facelift zal geen ingrijpende gevolgen hebben voor de prijsstelling.

Reageren is niet mogelijk.