Prijs vergelijking Ford Fiesta 1.0 Mild Hybrid & Powershift

0

Ford rust in navolging van de Puma diens donormodel de Fiesta uit met milde hybride techniek voor de 1,0 liter Ecoboost motor. Ook is er transmissienieuws.

Het betreft de 125 pk sterke milde hybride variant van de 1.0 Ecoboost krachtbron. De enige transmissie mogelijkheid is (vooralsnog) een handgeschakelde 6-bak. De driecilinder is gekoppeld aan een starter/generator. Energie die normaal gesproken bij remmen en uitrollen verloren gaat, wordt opgeslagen in een kleine lithium/ion accu. Die stroom wordt vervolgens gebruikt tijdens het accelereren. Dat drukt het verbruik. Het systeem bepaalt zelf of het de benzinemotor ontlast door tot 50 Nm koppel ‘te vervangen’ door elektrische assistentie of dat het tot 20 Nm extra levert.

FordSeatToyota
FiestaIbizaYaris
1.0 EB MHEV 125 ST-Line 1.0 TSI 115 FR1.5 VVTi-E 121 Style
23.550 euro23.150 euro23.295 euro
FordMiniSuzuki
FiestaHatch 3-deursSwift
1.0 EB MHEV 125 ST-Line XCooper1.4 BJ SH 130 Sport
24.750 euro26.781 euro25.399 euro
FordOpelRenault
FiestaCorsaClio
1.0 EB 125 P7 ST-Line X1.2 Turbo 130 A8 GS Line1.3 TCe EDC7 RS Line
26.350 euro25.999 euro26.590 euro
FordPeugeotVolkswagen
Fiesta208Polo
1.0 EB 125 P7 Titanium XPT 130 EAT8 Allure1.0 TSI 115 DSG Highline
25.350 euro26.580 euro25.855 euro
FordHondaKia
FiestaJazzStonic
1.0 EB 125 P7 Active1.5 Hybrid Crosstar1.0 T-GDI 120 DCT7 Exec.
26.500 euro30.120 euro28.995 euro

Ford vraagt minimaal 22.450 euro voor de 125 pk sterke Fiesta 1.0 Ecoboost met milde hybride techniek (en handbak). Voor dit bedrag wordt de Titanium geleverd. De Titanium X kost 23.750 euro, terwijl de ST-Line 23.550 euro moet opbrengen. De ST-Line X gaat bij Ford voor 24.750 euro van de hand. Voor de avontuurlijk ogende Active X en de luxueuze topversie Vignale worden bedragen van respectievelijk 24.900 euro en 26.650 euro gehanteerd.

Meer Fiesta nieuws heeft Ford in de vorm van de marktintroductie van de 125 pk sterke 1.0 Ecoboost met 7-traps Powershift automaat. Tot op heden was deze vermogenversie van de driecilinder 1,0 liter Ecoboost motor alleen met een handbak verkrijgbaar. Automaat fans (of verslaafden) waren aangewezen op de 100 pk variant. Nu is er dus een sterkere versie, al ontbreekt zoals gezegd milde hybride techniek. Wie een Fiesta in deze configuratie wil, is voor de Titanium uitvoering 24.050 euro kwijt. De Titanium X moet 25.350 euro opbrengen, terwijl aan de ST-Line en de ST-Line X prijskaartjes hangen van respectievelijk 25.150 euro en 26.350 euro. Liever de Active X? Die kost 26.500 euro. De topversie Vignale vergt een investering van 28.250 euro.

De 155 pk sterke variant van de 1.0 Ecoboost met milde hybride techniek, die wij kennen van de Puma, komt vooralsnog niet beschikbaar voor de Ford Fiesta.

Reageren is niet mogelijk.