Nieuwe Dacia Sandero inside

0

Amper 72 uur na de officiële publicatie van de eerste foto’s van de nieuwe Sandero hebben Spaanse internetgebruikers zojuist een afbeelding van het interieur vrijgegeven, die Dacia tot het einde van de maand geheim had willen houden.

Voor de lancering van zijn nieuwe Sandero had Dacia een zeer nauwkeurig communicatieplan. Na de eerste beelden van de nieuwe generatie, die maandag werden verspreid, had de Roemeense firma met ons op 29 september een afspraak gemaakt om ons het interieur te laten ontdekken, waar (ook) veel nieuwigheid kan worden verwacht. Maar zoals wel vaker gebeurt, heeft een lek dit geheim voortijdig prijsgegeven. Internetgebruikers in Spanje zijn er in geslaagd om de eerste foto van het interieur van de derde generatie Sandero te bemachtigen. Zelfs als deze niet van uitstekende kwaliteit is, bevestigt het de voorspelling van Autointernationaal.nl dat Dacia zou gaan opteren voor een nieuwe lay-out.

Een touchscreen werd al gebruikt in de vorige generatie Sandero, maar de buitenwereld verwachtte nu een nieuwe stap met betrekking tot het scherm van het multimediasysteem. Dacia heeft gekozen voor een horizontale positie bovenaan het dashboard, wat hem meteen onderscheidt van het display van de jongste Clio. Zijn formaat lijkt ongeveer 9 à 10 inch te zijn en het is nog niet bekend of het onderdeel zal zijn van de standaarduitrusting op de instapversie. Onder de ventilatieroosters lijken de fysieke bedieningselementen te blijven, maar het stuur (identiek aan de vorige generatie) verbergt nog steeds het onderste gedeelte. Met deze afbeelding is het overigens moeilijk om een ​​idee te krijgen van de evolutie van de kwaliteit van de materialen. Dacia blijft echter trouw aan zijn waarden, aangezien dit interieur heel eenvoudig oogt.

Achter het stuur bevindt zich bij het Sandero exemplaar op de foto een traditioneel instrumentarium. Dit bevestigt het vermoeden dat de nieuwe generatie geen recht zal hebben op het digitale paneel van de nieuwste Clio en Captur. Dit is niet zo’n grote verrassing, want naast een mindere verfijning moet de Sandero ook een bepaald aantal opties opgeven in vergelijking met zijn neven uit Frankrijk om als vanouds te kunnen verleiden met lagere prijzen. Al met al blijft de Roemeen op respectvolle afstand van de Renault Clio. Daarmee wordt interne concurrentie voorkomen, zonder dat Dacia fans het gevoel krijgen dat zij met een kluitje in het riet worden gestuurd. Want de buitenzijde van de nieuwe Sandero doet qua uitstraling niet of nauwelijks onder voor zijn Franse neef.

Reageren is niet mogelijk.