Renault introduceert 3 nieuwe E-Tech hybride modellen

0

Renault breidt het aanbod van hybride modellen verder uit met de Arkana E-Tech Hybrid, Captur E-Tech Hybrid en de Mégane Hatchback E-Tech Plug-in Hybrid. Daarnaast introducteert het Franse automerk een 12 volt micro-hybride start/stopsysteem voor de Arkana en Captur. Renault zegt nu alle mogelijke niveaus van elektrificatie te bieden en zo te kunnen voldoen aan alle behoeften.

De E-Tech hybride technologie kennen wij reeds van de Clio, en in Plug-in vorm ook van de Captur en Mégane Estate. Kenmerken zijn de combinatie van 2 elektromotoren, een innovatieve transmissie zonder koppeling en een atmosferische 1,6 liter 4 cilinder benzinekrachtbron die als basisunit fungeert. Renault claimt dat met de hybride techniek het mogelijk is om tot 80 procent van de ritten in de stad elektrisch af te leggen en tot wel 40 procent minder brandstof te verbruiken. De Plug-in modellen hebben een elektrisch rij bereik van maximaal 65 kilometer in stadsverkeer en een topsnelheid van 135 km/u. De E-Tech technologie biedt volgens Renault alle voordelen van elektrische aandrijving: geluidloos starten en het regenereren van energie (het vullen van de batterij bij vertragen en remmen).

Met de Arkana E-Tech Hybrid, Captur E-Tech Hybrid en de Mégane Hatchback E-Tech Plug-in Hybrid breidt Renault het aanbod van hybride modellen verder uit. De Arkana is een zogeheten SUV coupé. Hij combineert volgens Renault een hoge rijpositie met veel hoogwaardige technologie en een ongekende ruimte voor zowel het gezin als bagage. De Arkana is er als hybride met een 140 pk sterke E-Tech aandrijflijn en een 1,2 kWh (230 volt) batterij. De motorvarianten 1.3 TCe 140 en 1.3 TCe 160 zijn voorzien van een 12 volt micro-hybride start/stopsysteem.

De Captur, marktleider in zijn segment in Europa, is er nu ook als E-Tech Hybrid, als aanvulling op de Plug-in variant. De aandrijflijn is identiek aan de hierboven omschreven soortgelijke uitvoering van de Arkana. De 1,2 kWh batterij zorgt volgens Renault voor alerte reacties op het gaspedaal. “In de praktijk geniet de bestuurder daardoor van maximaal rijplezier, terwijl de batterij niet met een laadkabel hoeft te worden opgeladen”, zo valt in het persbericht te lezen. De Captur met 1.3 TCe benzinemotor is voortaan ook leverbaar met een 12 volt micro-hybride start/stopsysteem. Daarmee biedt dit Renault model het compleetste aanbod van geëlektrificeerde versies in zijn segment: mild hybride, hybride en stekker hybride. Verder is de Captur nu ook leverbaar in sportieve R.S. Line uitvoering. Die is voorzien van speciale badges, nieuw ontworpen bumpers, een F1-voorspoiler en exclusieve lichtmetalen wielen. Het interieur kenmerkt zich door zwarte hemelbekleding, speciale meubilair stoffen, rood stikwerk op het stuurwiel, carbon look decoraties en aluminium deurhendels. Er kan worden gekozen uit diverse motorvarianten.

Na de Mégane Estate wordt nu ook de Hatchback leverbaar met de E-Tech Plug-in hybride aandrijflijn. Met een vermogen van 160 pk en een 9,8 kWh batterij (400 volt) laat deze Renault een elektrische actieradius van 50 kilometer (gemeten volgens de WLTP norm) noteren en maar liefst 65 kilometer in stadsverkeer. Net als de hierboven omschreven andere nieuwe modellen komt de Mégane Hatchback E-Tech Hybrid in de loop van volgend jaar op de markt.

Reageren is niet mogelijk.