BMW gaat samen met de gemeente Rotterdam laadpaalkleven aanpakken.
Een nieuwe project, Charge & Repark genaamd, moet er voor zorgen dat BMW rijders hun elektrische auto na het opladen zo snel mogelijk weghalen bij een laadpaal in Rotterdam. De eigenaren krijgen via de app een melding wanneer hun accu volgeladen is. De partijen willen zo de druk op het laadnetwerk verlichten.

Het Duitse automerk en de havenstad slaan de handen dus ineen om het laadpaalkleven aan te pakken. Het gaat om een proef met gereserveerde, parkeerplekken. Het is niet de eerste keer dat BMW en de gemeente Rotterdam samenwerken. Een paar jaar geleden was er het Electric City Drive initiatief. Het idee daarachter was dat bij een stekker hybride auto automatisch de elektrische modus wordt ingeschakeld zodra men de bebouwde kom binnen rijdt.
Er is evenwel geen sanctie indien de BMW rijder die zijn auto aan een laadpaal gekoppeld heeft zijn voertuig niet weghaalt na de melding via de app. Het is dus maar de vraag of zij uit hun luie stoel zullen komen om op zoek te gaan naar een andere parkeerplek. In een stad als Rotterdam is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
