
Nederland opnieuw koploper met laadpalen
Nederland os wederom koploper in de Europese Unie als het gaat om het aantal laadpalen voor elektrische auto’s.
Nederland os wederom koploper in de Europese Unie als het gaat om het aantal laadpalen voor elektrische auto’s.
Slim opladen van elektrische auto’s moet de norm worden.
De politiek wordt door autofabrikanten opgeroepen om de milieumaatregelen in een breder pakket te accepteren. Dit omdat er nu te veel onzekerheid is over de Europese CO2-doelstellingen na 2030.
Eigenaren van een elektrische auto zullen bij een laadpaal mogen parkeren tot hun batterij is opgeladen, maar niet langer.
Volvo brengt naar eigen zeggen eenvoud in openbaar opladen.
Utrecht koploper met wereldprimeur bidirectionele Hyundai Ioniq 5 in Vehicle-to-Grid.
Het korte Engelstalige autonieuws van 25 april 2022, 14.00 uur.
Het aantal elektrische auto’s neemt in Nederland veel sneller toe dan het aantal laadpalen. Dat leidt tot spanning.
De auto-industrie heeft grote zorgen over de traagheid waarmee de benodigde oplaad infrastructuur wordt aangelegd.
In 2025 hoopt Albert Heijn minimaal 2.000 snelladers te hebben.
“Voor eigenaren van een elektrische auto is het echt ondoorgrondelijk”.
Er wordt volop geëxperimenteerd met ‘slimme laadpleinen’ voor elektrische auto’s:. “Dit is nog niet eerder vertoond”.
Shell wil in 2030 wereldwijd zo’n 2,5 miljoen laadpalen in beheer hebben.
Al rijdend draadloos opladen: Stellantis voltooit Arena del Futuro.
Het korte Engelstalige autonieuws van 15 november 2021, 15.00 uur.
Het is de eerste tariefverhoging van Fastned in 5 jaar.
Tesla heeft in Europa inmiddels ruim 6.500 Superchargers geïnstalleerd.
Met de Terra 360 van ABB is de elektrische auto na 15 minuten alweer volledig opgeladen.
Arnhem kiest er voor om bij nieuwbouwwijken al in het ontwerp de laadpunten mee te nemen.
“Gemeenten hebben niet genoeg kennis, capaciteit en budget voor taken rond laadinfrastructuur en elektrisch vervoer”.