Prijs vergelijking Subaru Outback 50Yr AWD Edition

0

Subru heeft het gamma van haar Outback herzien. De avontuurlijk uitgedoste stationwagen van Japanse makelij is niet langer te koop in Comfort basisuitvoering. Dit betekent dat instappen vanuit financieel perspectief een stuk lastiger is geworden. Ook omdat de versies die niet gesaneerd zijn (Field en Premium genaamd) flink in prijs zijn verhoogd.

Het goede nieuws is dat de Outback voortaan ook leverbaar is als 50Yr AWD Edition. Die uitvoering is met een prijskaartje van 70.867 euro het voordeligst. De Outback Field en Premium kosten voortaan achtereenvolgens 71.867 euro en 74.912 euro. Voorheen was dat 65.950 euro respectievelijk 69.100 euro; een verschil van een kleine 6.000 euro. De Outback Comfort mocht weg voor 63.450 euro.

Subaru………….. Audi……………….. BMW……………. MercedesBenz Volvo……………
Outback A4 Avant 3-serie Touring C-klasse Estate V60 CC
2.5i 45 TFSI Quattro 30i xDrive 200 4Matic B5
50Yr AWD Ed. Advanced Ed. All-Terrain Core
70.867 euro 73.192 euro 71.183 euro 74.622 euro 69.395 euro

Maar laten we niet achterom kijken, maar vooruit en het over de nieuwe 50Yr AWD Edition hebben. Die heeft als standaarduitrusting een 10-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met lendensteun, 18 inch lichtmetalen velgen (donkergrijs met 225/60 R18 banden), een 8-voudig elektrisch verstelbare passagiersstoel, actieve bochtenverlichting, Active Torque Vectoring, adaptieve (ADB) koplampen, diverse airbags (voor-, zij- en gordijnairbags, een knieairbag voor de bestuurder en een kussen tussen de voorstoelen),
Auto Vehicle Hold, een automatisch dimmende binnenspiegel, automatisch inschakelende koplampen en ruitenwissers, een start/stop-systeem, een bandenherstelkit, een Bluetooth kit met stuurwielbediening, Brake Assist met Brake Override, buitenspiegels die verwarmd kunnen worden en die elektrisch verstel- en inklapbaar zijn (met geïntegreerde led richtingaanwijzers), een Comfort schakeling voor de richtingaanwijzers, zwarte dak rails met ingebouwde dragers, een dak spoiler, een Driver Monitoring System (DMS), automatisch climate control met antistoffilter en 2 temperatuurzones, elektrische ramen voor en achter, een elektronische handrem met Hill Holder functie, Emergency call (e-Call), geïntegreerde navigatie met TomTom kaarten, een haaienvin dakantenne, een handenvrij elektrisch bedienbare achterklep, een in delen (60/40) neerklapbare achterbank, instapverlichting vóór met welkomst functie, een instrumentenpaneel met LCD kleurendisplay, Keyless Access met start/stop-knop, led koplampen, achterlichten en mist-
lichten, lederen bekleding voor het stuurwiel en versnellingspook, Lineartronic CVT (automatische transmissie) met schakelflippers op het stuurwiel, make-up spiegels met verlichting en afdekklep, meerdere USB-poorten en een AUX-aansluiting, een omgevingsradar voor de dode hoek aan de achterzijde (Subaru Rear Vehicle Detection), Post-Collision Brake Control, Privacy Glass, een Rear Seat Reminder, een ruitenwisser ontdooisysteem in de voorruit, SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive), een stuurhoek gekoppelde achteruit rij camera met Rear Cross Traffic Alert en Reverse Automatic Braking, het Starlink infotainmentsysteem met 11,6 inch display, DAB+ radio en 6 luidsprekers, Apple Car Play en Android Auto, Symmetrical All-Wheel Drive (permanent), Vehicle Dynamics Control, een ventilatiesysteem voor de achter passagiers, verwarmbaar meubilair, een verwarmbaar stuur, X-Mode (2 standen), Hill Descent Control, zijbekledingen met zilverkleurig Outback logo en zilverkleurige bumperbeschermers.

SubaruOutbackPrijs2

Ongeacht de gekozen uitvoering ligt er een 169 pk en 252 Nm sterke 2,5 liter 4 cilinder boxermotor onder de kap. Die opereert zonder enige vorm van hybride techniek, dus het gemiddelde benzineverbruik is fors: 8,6 liter per 100 km. Dat betekent een CO2 uitstoot van 193 gram/km. Dat verklaart de hoge prijzen. De Outback is daarom in Nederland geen groot succes. Tot en met 2019 verlieten elk jaar ruim 100 stuks de showroom, maar in 2020 werden er slechts 44 exemplaren gekentekend. Na een kleine opleving in 2021 naar 71 registraties, zakte de verkoop in 2022 terug naar 20 stuks. In 2023 wist Subaru slechts 12 exemplaren van de Outback op kenteken te zetten. Dit jaar staat de verkoopteller na 4 maanden op 8 stuks, dus dat gaat weer iets de goede kant op. Wellicht is het trekgewicht van de Outback (een forse 2.000 kilo) daar debet aan.

SubaruOutbackPrijs

Reageren is niet mogelijk.