Subaru punt de Outback bij

0

Subaru heeft de Outback fijn geslepen. Aan de buitenkant is daar niks van te zien, maar de Japanners hebben de stoere stationwagon naar eigen zeggen vooral comfortabeler en veiliger gemaakt. De prijzen vallen daardoor 800 euro hoger uit.

De Outback heeft onder andere een verbeterd EyeSight systeem gekregen. Met deze slimme frontcamera kunnen voetgangers en andere kwetsbare verkeersdeelnemers nu nog sneller worden herkend, zodat de Subaru eerder kan ingrijpen om een botsing te helpen voorkomen. Het banden spanningscontrolesysteem is ook aangepast waardoor het makkelijker andere banden, bijvoorbeeld winterexemplaren, herkent.


Een andere wijziging is het nieuwe multimediasysteem (standaard met Apple CarPlay en 8,0 inch touch screen), waarbij de iconen volgens Subaru nu lijken op die van een mobiele telefoon. Dankzij nieuwe processors reageert de installatie sneller op vingerbewegingen en gesproken commando’s. Daarnaast fungeert de Outback dankzij de toevoeging van Wifi nu ook als rijdende hotspot.

Aan de reeds bepaald niet karige standaarduitrusting zijn zaken als stuurwielverwarming, een verwarmbare achterbank en Auto Vehicle Hold (een systeem tegen wegrollen) toegevoegd. Nieuwe metallic carrosseriekleuren zijn er in de vorm van Wilderness Green, Magnetite Grey en Storm Grey. Voor het eerst is ook cognackleurig leder voor de bekleding van het meubilair leverbaar.

Subaru levert de Outback in 2 uitvoeringen. Beiden zijn voorzien van een 175 pk sterke 2,5 liter atmosferische boxermotor, permanente vierwielaandrijving en een CVT automaat. De Comfort versie is er vanaf 46.995 euro, terwijl de luxueuzere Premium uitvoering 51.195 euro kost. Opties zijn er niet (zelfs metallic lak is standaard), maar de dealer heeft een aantal accessoires beschikbaar, waaronder een zwarte, kunststof bodykit, die de Outback nog stoerder maakt.

Comments are closed.