BMW breidt het gamma van de 2-serie Coupé niet alleen aan de bovenkant uit (met een achterwiel aangedreven versie van de M240i), maar ook aan de onderkant. Dat doen de Duitsers in de vorm van de 218i. Dit nieuw instapmodel is bedoeld voor mensen die graag in een auto uit de ‘schaap in wolf kleren categorie rijden’. En dat zijn er best veel.
De 218i had bij de vorige generatie 2-serie Coupé een 1,5 liter 3 cilinder motor onder de kap, maar een dergelijke krachtbron is natuurlijk niet echt premium. Daarom is hij vervangen door door een 2,0 liter 4 cilinder blok. De upgrade zorgt er voor dat het motorvermogen toeneemt van 136 pk naar 156 pk en dat er voortaan 250 Nm aan koppel beschikbaar is in plaats van 220 Nm.
BMW | BMW | Mazda | Mini | Volkswagen |
2-serie Coupé | 1-serie Sportline | MX-5 RF | Clubman | T-Roc Cabrio |
18i | 20i Executive | SA-G 132 Signature | Cooper S Classic | 1.5 TSI Style |
45.042 euro | 46.113 euro | 45.490 euro | 44.553 euro | 45.540 euro |
De 218i heeft in principe dezelfde krachtbron als de 220i, maar die variant is 184 pk en 300 Nm sterk. Beiden beschikken standaard over een 8-traps automaat, maar met een prijs van 45.042 euro is de nieuwe instapper afgerond 3 mille goedkoper. Als 218i snelt de 2-serie Coupé in 8,7 seconden naar de 100 km/u. De 220i neemt voor dezelfde sprint 7,5 seconden de tijd. De nieuwe 218u versie is per direct te bestellen.