De Alpine A110 is voor modeljaar 2024 op detailniveau fijn geslepen. Minder subtiel dan de cosmetische wijzigingen, is de stijging van de prijzen die hand in hand gaat deze update. De A110 is in elke uitvoering enkele duizenden euro’s duurder geworden.
Net als voor de opfrisbeurt is de A110 leverbaar als 252 pk sterke A110, als A110 GT met 300 pk en als even krachtige en A110 S. Vanaf nu kan de speelse 2-zitter met midscheeps achter geplaatste 1,8 liter motor ook als speciale A110 R Turini besteld worden.
Alpine……… | BMW…………. | Toyota……… |
A110 | 2-serie Coupé | GR Supra |
– | M40i | 2.0 Premium |
76.490 euro | 81.221 euro | 75.995 euro |
Alpine……… | Jaguar…………….. | Porsche…….. |
A110 | F-Type | 718 Cayman |
R Turini | P300 R-Dynamic | Style Edition |
119.290 euro | 118.727 euro | 117.100 euro |
De naamloze basisuitvoering mag voortaan weg voor 76.490 euro. Daarmee is de instapversie 4.500 euro duurder dan voorheen; een verschil van ruim 6 procent. Alpine vraagt voor de A110 GT 5.500 euro meer dan voorheen: 87.590 euro. De hoger gepositioneerde A110 S wisselt voortaan voor 91.290 van eigenaar. Daarmee is deze versie 5.000 euro geworden. Het topmodel A110 R Turini kost maar liefst 119.290 euro.
Als er nu potentiële kopers gaan afhaken vanwege de prijsverhoging, dan vindt Alpine dat vermoedelijk geen ramp. De dagen van de A110 zijn sowieso geteld, in die zin dat de sportwagen, die niet voldoet aan toekomstige Europese veiligheidsnormen, alleen in een beperkte oplage door geproduceerd mag worden (voor kleine fabrikanten maakt ‘Brussel’) een uitzondering. Als de kaarten zo liggen, dan kan Alpine zijn huid (lees: auto’s) het beste zo duur mogelijk proberen te verkopen. De dealers zullen daar mee kunnen leven in de wetenschap dat zij volgend jaar een extra sportieve variant van de elektrische Renault 5 E-Tech krijgen, de A290.