City Life verlengt levenscyclus Fiat Panda

0

Fiat viert de 40ste verjaardag van de Panda uiterst bescheiden. Met slechts een milde update gaat de kleine Italiaan het nieuwe modeljaar in. Maar waarom zou Fiat de Panda ingrijpend wijzigen? Het model was in de maand september nog altijd de absolute nummer 1 van Italië en voelt de jaren dus nauwelijks. Sinds de toevoeging van milde hybride techniek verkoopt de kleine vijfdeurs uit 2012 beter dan ooit.

Met de toevoeging van de Sport uitvoering probeert Fiat de Panda weer een jeugdig imago te geven. Die uitvoering werd gisteren besproken. Het is nogal een schaap in wolfkleren, maar voor een stadsauto is dat niet erg. Omdat de Panda daar het meest in zijn element is, voegt Fiat ook de hippe City Life versie toe aan het palet. Anders dan de Sport uitvoering moet hij het niet hebben van zijn bonte aankleding of uitgebreide uitrusting, maar van zijn lage prijs. Technisch zijn er tussen beide varianten geen verschillen en dat betekent dat een 1,0 liter 3 cilinder Firefly van 70 pk met milde hybride techniek voor de aandrijving zorgt.

In het interieur valt het touchscreen met Apple CarPlay en Android Auto op. Het scherm lijkt er met een spuit op te zijn vast gekit en Fiat heeft hiervoor de centrale ventilatieroosters moeten opofferen, dus in werkelijkheid had de ingreep wat meer voeten in de aarde. Net als in het geval van de Panda Sport is nog niet bekend wat deze ververste instapuitvoering moet gaan kosten.

Reageren is niet mogelijk.