Geen GSi badge voor deze Corsa die onder de OPC in het gamma komt, maar wel een S insigne. Waarbij die S staat voor ‘Sportief’ maar niet echt voor ‘Snel’ of ‘Schoon’. De B segment hatchback is namelijk ‘slechts’ 150 pk sterk en dat is hooguit driekwart van de norm in deze autoklasse. Terwijl hij geen gram minder CO2 uitstoot.

De Nederlandse importeur voelt blijkbaar aan dat dit niet de auto is om de Peugeot 208 GTI, Renault Clio RS en de nieuwe Volkswagen Polo GTI mee van repliek te dienen en heeft besloten de Corsa S niet naar Nederland te halen. Wie een compact model met bliksemlogo én S badge wil, blijft dus aangewezen op de Adam S. Die heeft dezelfde motor, maar omdat deze Opel op de rand van het A segment opereert, ligt daar de lat minder hoog (de Abarth 595 is 5 pk minder sterk, kost 100 euro meer en stoot even veel CO2 uit).

Naast de niet bepaald okselfrisse 150 pk / 220 Nm sterke 1.4 Turbo motor kenmerkt de Corsa S (die in 8,9 seconden naar 100 km/u kan sprinten en een topsnelheid heeft van 207 km/u) zich door een OPC bodykit (voorspoiler, diffusor, zijschorten, kek dakspoilertje, speciale bumpers), 17-inch lichtmetalen velgen, chromen uitlaatsierstuk en donkere achterste ruiten.

Het interieur is voorzien van Recaro sportstoelen, een afgevlakt met leer bekleed sportstuur en pianolak afwerking voor het dashboard (in combinatie met rode elementen). De Corsa S is er tegen meerprijs ook in 5-deurs uitvoering. Is het jammer dat hij niet naar Nederland komt? Ach, wel als jij vindt dat dit model omgerekend 25.695 euro waard is. De ‘hete’ prijsstelling is het gevolg van de forse CO2-uitstoot: 139 gram/km. Ter vergelijking: de nieuwe Volkswagen Polo GTI met 200 pk heeft een emissiewaarde van 134 gram …

