Speciale preview nieuwe BMW 5-serie

0

De nieuwe BMW 5-serie arriveert op 11 februari in de Nederlandse showrooms. Inmiddels is het Duitse premiummerk van start gegaan met de eerste van elf internetuitzendingen over de modelreeks.

Onder leiding van Product Genius Bas de Ruijter en presentatrice Laurien Verstraten worden de kijkers een half uur lang getrakteerd op een preview via internet van de belangrijkste innovaties en het ontwerp van de auto. Tijdens dit programma is er de mogelijkheid om via een chat venster live vragen te stellen aan een panel van Product Geniussen. De meest gestelde vragen worden aan het presentatieduo doorgegeven en komen in de uitzending terecht.

“Mede gedreven door internet zien we een sterk veranderende klantbehoefte in de oriëntatiefase”, vertelt Peter Haug, de marketingdirecteur van BMW Nederland. “De fase tussen de aankondiging van een nieuw model en de daadwerkelijke introductie daarvan bij de dealer wordt steeds langer, terwijl de geïnteresseerde consument juist éérder volledige informatie verwacht. We organiseren daarom al jaren belangrijke, maar lastig schaalbare live events, zoals previews voor een select aantal gasten en andere evenementen. Met de BMW Online Preview voor de nieuwe 5-serie komen we de klanten en hun veranderende verwachtingen tegemoet”.

Opvallend waren de overwegend zeer positieve reacties op de eerste 7 internet previews, waarvoor zich al zich ruim 1.700 geïnteresseerden registreerden. De kijkers waarderen de unieke aanpak om een nieuw model te presenteren en het feit dat ze via live chat direct de meest prangende vragen kunnen stellen. Sommigen verklaarden na afloop te twijfelen aan een eerder besluit om een concurrerend model te kopen. En daar is het BMW natuurlijk om te doen.

Volgens BMW zijn internetvideo’s in het oriëntatieproces voor een nieuwe auto heel belangrijk. Dit maakt voor BMW de Online Preview tot een ultiem marketinginstrument. Geïnteresseerden in de nieuwe 5-serie kunnen zich inschrijven via de website van BMW Nederland. De deelnemers krijgen een uur voor de uitzending een e-mail en/of SMS bericht ter herinnering.

Reageren is niet mogelijk.