Nieuwe Mercedes-AMG GT krijgt hybride en 4Matic techniek

0

Mercedes-AMG is momenteel ver gevorderd met de ontwikkeling van de tweede generatie GT (2-door). In 2021 moet hij in de showrooms arriveren. Milde hybride techniek waarmee zowel het motor vermogen en koppel vergroot worden, zullen dan standaard zijn.

Basisunit blijft de bekende 4,0 liter V8 motor, al zal de krachtbron wel een aantal wijzigingen ondergaan. In combinatie met de hybride assistentie en 4Matic vierwielaandrijving moet dit het prestatiepotentieel van de GT naar een duidelijk hoger plan tillen. De sterkste uitvoeringen kunnen rekenen op meer dan 650 pk systeemvermogen. Het maximum koppel stijgt tot minimaal 900 à 950 Nm. Kom daar in een Porsche 911 maar eens om.

Van de nieuwe Mercedes-AMG GT volgt in het voorjaar van 2022 weer een Roadster uitvoering. Naast de Porsche 911 is ook de Aston Martin Vantage een concurrent. Anders dan de landgenoot uit Zuffenhausen kiest Mercedes-AMG niet voor stekker hybride techniek. De 911 krijgt dit bij zijn facelift in 2022 maar in de GT is geen plek voor het bijbehorende forse accupakket. Bovendien voegt het te veel gewicht toe.

De 4Matic vierwiel aandrijving techniek kan het motor vermogen en koppel ook onderling tussen de achterwielen verdelen met Torque Vectoring. Dankzij de veel betere tractie die hierdoor ontstaat, moet de Mercedes-AMG vanuit stilstand veel sneller kunnen accelereren. Daarnaast kunnen kopers rekenen op een drift modus à la de E 63 (S). Een herzien aluminium spaceframe moet er voor zorgen dat de nieuwe GT niet zwaarder wordt, ondanks de toevoeging van vierwiel aandrijving techniek.

Reageren is niet mogelijk.