Waarom wel: DS 7 Crossback E-Tense Racing

0

Peugeot zal in oktober beginnen met de PSE uitvoering van de 508. Deze sportieve stekker hybride versie wordt 360 pk sterk. Prima, maar staat DS niet hoger in de merkenhiërarchie bij het PSA concern? En zou dit label daarom niet als eerste recht hebben op de nieuwe aandrijflijn?

Gedane zaken nemen geen keer, maar DS kan natuurlijk als nog die 360 pk sterke stekker hybride aandrijflijn gaan omarmen voor de 7 Crossback. Als Frans alternatief voor andere hete SUV modellen zoals de Audi RS Q3 en Cupra Ateca. Of gewoon als antwoord op de T8 Twin Engine uitvoering van de Volvo XC60. Het gaat om bestaande techniek die bestemd is voor hetzelfde type onderstel als waar de Peugeot 508 over beschikt, dus de ontwikkeling kan snel gaan zonder dat de kosten uit de klauwen lopen.

De van zichzelf al ietwat logge 7 Crossback zal er met een flink accupakket en 2 elektromotoren niet lichtvoetiger op worden, maar dat is geen ramp. Menig autoconsument knijpt bij SUV modellen een oogje toe als het om de rij dynamiek gaat. Wat telt is dat DS een aansprekend E-Tense Racing topmodel krijgt waar bijvoorbeeld de Renault Koleos nooit van terug zal hebben. Nieuwe publiciteit voor de 7 Crossback zal er ook voor zorgen dat de verkopen van de minder zwaar geschapen versies een impuls krijgen.

Dus DS: ga aan de wiedeweerga aan de slag met de ontwikkeling van die 360 pk sterke 7 Crossback. Als werktitel is ‘Racing’ gebruikt omdat ook de krachtigste variant van de DS 3 die typeaanduiding had, maar de Fransen kunnen er gerust ook een andere naam op plakken (al is het een mooi equivalent van ‘Polestar Engineered’ van Volvo). Wat telt, is dat die extra potente 7 Crossback er gaat komen. Met een CO2-uitstoot van afgerond 50 gram / km zal geen enkele milieu activist daar bezwaar tegen hebben.

Reageren is niet mogelijk.