De prijzen van de Competition Plus versies van de RS4 Avant, RS5 Coupé en RS5 Sportback zijn bekend. De extra sportieve uitvoeringen met dubbel geblazen, 450 pk / 600 Nm sterke 2,9 liter V6 motor werden afgelopen mei door Audi voorgesteld.
Kenmerken van de nieuwe Competition Plus versies zijn het RS sportonderstel Pro, een differentieel dat de achterwielen een voorkeursbehandeling geeft, aangepaste rij modi én een nieuw uitlaatsysteem met zwarte eindstukken. De transmissie kreeg aangepaste software om beter bij de les te kunnen zijn. Audi voorziet het drietal daarnaast stopt daarnaast van minder isolatiemateriaal. Dat zorgt niet alleen voor meer motorgeluid in het interieur, maar ook voor een 8 kilo lager wagengewicht.
Audi | BMW | Porsche |
RS4 Avant | M3 Touring | Panamera |
Competition Plus | xDrive Competition | 4 |
146.906 euro | ± 146.000 euro | 146.600 euro |
Audi | Jaguar | Mercedes-AMG |
RS5 Coupé | F-Type | C-klasse Coupé |
Competition Plus | P450 AWD Dynamic | 63 S |
150.538 euro | 142.206 euro | 143.340 euro |
Audi | Maserati | Mercedes-AMG |
RS5 Sportback |
Ghibli | GT 4-door |
Competition Plus Packs | Modena S Q4 | 53 4Matic+ |
±160.000 euro | 165.109 euro | 160.767 euro |
Audi vraagt minimaal 146.906 euro voor de RS4 Avant Competition Plus. Daarmee bedraagt de meerprijs van de speciale versie ten opzichte van de reguliere RS4 Avant zo’n 13 mille. De RS5 Coupé Competition Plus en RS5 Sportback Competition Plus wisselen bij de Audi dealer voor achtereenvolgens 150.538 euro en 150.586 euro. Zij zijn daarmee zo’n 15 mille duurder dan de reguliere RS versies.
De RS4 Avant Competition Plus sprint in 3,9 seconden naar 100 km/u en is daarmee 0,2 tel sneller dan de reguliere uitvoering. De RS5 Coupé en Sportback winnen na de hardcore behandeling 0,1 seconde. Zij accelereren in 3,8 seconden naar 100 km/u. Een groter verschil is er qua topsnelheid. Bij de RS modellen met Competition Plus pakket grijpt te begrenzer pas bij 290 km/u in en niet al bij 250 km/u, de limiet van de reguliere RS varianten.