Novitec presenteert de Rosso 488 N-Largo

0

Novitec heeft de Ferrari 488 onder handen genomen. De doelgroep bestaat uit autoconsumenten die deze Italiaanse sportwagen in standaardtenue te smaakvol vinden.

Novitec noemt haar creatie Rosso 488 N-Largo. Er worden maar 22 exemplaren van dit breedgeschouderde (en vooral dikgebilde) spoilerbeest gebouwd en dat is misschien maar goed ook. Al is nog meer vermogen voor de normaal al niet slecht bedeelde Ferrari 488 natuurlijk nooit weg.

De bredere en dikkere versie oogt een stuk extremer dankzij een bodykit. We zien onder andere extra luchtinlaten, een dikke spoilerlip en een zwarte achterspoiler. De Rosso 488 N-Largo is aan de voor & achterkant liefst 7 en 14 centimeter (!) breder geworden.

Novitec monteert vóór 21 inch en achter 22 inch lichtmetalen velgen en banden, die maar net in de wielkasten lijken te passen. De gesmede velgen konden door de toegenomen breedte van de Rosso 488 N-Largo heel diep worden gemaakt en kregen van Novitec een concaaf ontwerp mee. Door zijn speciale veren ligt de omgebouwde Ferrari 35 millimeter dichter bij de grond dan de standaard 488.

Om al dat visuele geweld letterlijk kracht bij te zetten, schroefde Novitec het vermogen van de normaal 670 pk sterke, dubbel geblazen en achterin geplaatste 3,9 liter V8 op naar een bloedstollende 772 pk. Daarmee moet de Rosso 488 N-Largo in staat zijn een topsnelheid van 342 km/u te bereiken (was 330 km/u). Het maximum koppel bedraagt 892 Nm wat 132 Nm meer is dan bij de standaard Ferrari. Accelereren naar 100 km/u gaat in 2,8 seconden (was 3,0 seconden).

Er zullen zoals gezegd slechts 22 exemplaren van de Ferrari 488 worden omgetoverd tot Rosso 48 N-Largo: 11 stuks van de GTB en 11 eenheden van de Spider. De snelheidsduivel blijft dus een exclusief genoegen.

Comments are closed.