Ultieme cross-over: SandRacer 500 GT

0

De rijken der aarde hebben weer een nieuw speeltje om bij te kwijlen, want de SandRacer 500GT is officieel in productie gegaan bij Zarooq in de Verenigde Arabische Emiraten.

Deze SandRacer 500GT is ontworpen door Anthony Jannarelly. In 2015 zagen we al een eerste levensteken van deze ‘super-offroader’ en nu is de moderne 2-persoons buggy met flink veel bodemvrijheid officieel in productie gegaan.

De Duitse tuner Mansory zag de koolstofvezel carrosserie aanleveren. Ook de rolkooi, het digitale dashboard, de stoelen en het stuur van koolstofvezel zijn van dit bedrijf afkomstig. Het Nederlandse Intrax Racing verzorgt de op terreingebruik afgestemde wielophanging (de veeruitslag kan oplopen tot 45 cm) en in het vooronder huist de 6,2 liter V8 van de Chevrolet Corvette. Het blok is goed voor 525 pk en 660 Nm. Bij de 500GT worden alleen de achterwielen aangedreven; dat gebeurt via een sequentiële 5-versnellingsbak. In totaal zet de SandRacer 1.200 kilo in de weegschaal, wat garant moet staan voor een sensationele rijervaring.

De prijs van de SandRacer 500GT bedraagt (zonder belastingen) een kleine 400.000 euro. En hoewel de creatie zijn uiterlijk beslist mee heeft, is dat toch wat veel voor een samenraapsel van losse onderdelen (want dat is het uiteindelijk). Al zal niemand verbaasd zijn als er diverse Arabieren met geld te veel overstag gaan. De zoveelste Bugatti Chiron is ook niet alles natuurlijk.

De oplage van de SandRacer 500GT bedraagt overigens slechts 35 exemplaren. Die zullen allemaal in de loop van de komende weken door Zarooq geassembleerd worden. Volgens de ontwerpers is de SandRacer 500GT zowel geschikt om op hoge snelheid circuitrondjes te maken als om mee het avontuur in de woestijn te zoeken. Zijn achterste diffuser kan worden verwijderd zodra de duinen in zicht komen Een heuse cross-over dus!

Reageren is niet mogelijk.