Volvo S90 legt passagiers extra in de watten

0

In China is niet de klant koning, maar de achterpassagier. Hoe luxueuzer zijn zitplek, des te groter de kans dat de dealer daar een auto kan verkopen. Volvo speelt daarop in met de op de Beijing Autoshow (25 april t/m 4 mei) te presenteren S90 Ambience Concept: de overtreffende trap van de Excellence uitvoering.

De achterpassagiers in de S90 Ambience Concept worden in de watten gelegd met visuele verwennerij in de dakhemel, die afgestemd is op de muziek van de geluidsinstallatie en geuren van een aromaspray. Zij kunnen middels een app op de telefoon een dakhemel thema selecteren.

Volvo heeft er 7 ontwikkeld. Die hebben namen als Northern Lights, Scandinavian Forest, Swan Lake, Archipelago en Rain. Er zijn ook thema’s voor meer energie en er is er één die helpt met in slaap vallen. Rolls-Royce liet eerder al zien dat het mogelijk is om (vallende) sterren in het plafond van een auto te verwerken.

De inzittenden van de S90 kunnen zich zo de koning te rijk voelen. Helemaal de passagier die rechtsachter zit want een bijrijderstoel ontbreekt. Uitstrekken van de benen is dus geen enkel probleem in deze typische chauffeursauto met 3 zitplaatsen.

In de S90 Ambience Concept monteert Volvo een geluidsinstallatie van Bowers & Wilkins met onder andere speakers in de hoofdsteunen. Byredo is verantwoordelijk voor de in totaal 4 geuren die via een dispenser het interieur verfrissen.

De S90 Ambience Concept is speciaal voor de Chinese markt ontwikkeld, waar een auto niet luxueus genoeg kan zijn. Volvo hoopt op die manier klanten te lokken die anders voor een Audi A8, BMW 7-serie of Mercedes S klasse zouden opteren. China is voor het Zweedse merk met meer dan 100.000 kopers in 2017 de grootste afzetmarkt. De S90 wordt daar exclusief voor de hele wereld gebouwd.

Sommige techniekcomponenten komen in de nabije toekomst ook voor de S90 Excellence beschikbaar. Dit betekent dat het Europese topmodel van de sedan straks completer kan worden uitgerust. Volvo denkt op deze manier haar premium merkwaarden te kunnen versterken.

Comments are closed.