Ingrijpende facelift voor BMW X7

0

BMW is begonnen met test op de Nürburgring van de bijgewerkte versie van zijn X7. Deze luxe SUV, die slechts 3 jaar geleden werd gelanceerd, zal in 2022 een ingrijpende facelift ondergaan. Reden is dat de X7 in zijn huidige vorm niet uit de schaduw van de Mercedes GLS weet te komen.

De gefacelifte X7 zal de opvallende grille van de huidige editie behouden, in lijn met de toewijding van het bedrijf aan zijn radicale maar controversiële nieuwe stijlrichting. Deze nieuwe computerafbeelding bevestigt dat de restyling zich in plaats daarvan zal concentreren op de koplampen, die lager in de voorkant worden geplaatst en een meer rechthoekige vorm zullen aannemen, vergelijkbaar met de exemplaren van BMW’s recent gespot prototype voor haar komende elektrische luxe sedan: de i7. Er is ook een hertekende onderste bumper die de prominente luchtinlaten aan de zijkant van de huidige auto lijkt te vervangen.

Na de eerste onthulling van de X7 en de bijgewerkte 7-serie waarmee hij zijn frontontwerp deelt, betoogde BMW designdirecteur Adrian van Hooydonk dat de prominente luchtinlaten van de SUV in verhouding stonden tot de rest van de auto, en in feite kleiner dan die van zijn belangrijkste rivalen. Hij zei: “Ja, de grille van de X7 is groter dan die van andere BMW modellen, maar de X7 is ook groter dan welke BMW daarvoor dan ook. Dus het luchtrooster is in verhouding. “Maak je geen zorgen, ik wil niet dat het merk verandert in een merk van oversized nieren, maar ik geloof dat de consument uiteindelijk de redenen zal begrijpen voor wat wij met de 7-serie hebben gedaan en dat het probleem zichzelf zal oplossen dankzij de evoluerende smaken in de markten waarvoor de grille primair is geïntroduceerd”. 

Het is niet duidelijk of BMW’s zet om de i7 en X7 visueel aan elkaar te koppelen, betekent dat de laatste een geëlektrificeerde variant krijgt. Eerder heeft BMW verklaard dat elke stekker hybride versie van de X7 een elektrisch rijbereik van meer dan 80 kilometer zou moeten bieden om te voldoen aan de verkoopregels in China, een belangrijke markt voor het model. De plug-in X5 xDrive45e is officieel in staat om 84 kilometer op stroom af te leggen, maar de aandrijflijn zou moeten worden opgewaardeerd om een ​​vergelijkbaar bereik te bieden in de zwaardere en extra wind vangendeX7. 

Reageren is niet mogelijk.