Met dank aan de sociale media: Ford Puma ST Gold Edition

0

Ford heeft een beroep gedaan op Instagram en Twitter om een gelimiteerde variant van de Puma ST tot stand te laten komen. Het resultaat na input van bijna 275.000 reacties is deze Gold Edition. Voor een auto waarop ‘het volk’ ‘los’ mocht gaan, is het een verrassend subtiel gestileerde versie van de Puma ST geworden. Op het internet lijken doodsbedreigingen aan de orde van de dag te zijn, maar de respondenten van Ford kan niet verweten worden dat zij geen smaak hadden.

Op sociale media lijken fel gekleurde bolides met heftige spoilers die schreeuwen om aandacht te domineren. Maar laat je gebruikers zelf een auto samenstellen, dan krijg je een veel subtieler resultaat. Althans, dat is de eerste indruk van de Puma ST Gold Edition. De peiling vond online plaats in diverse Europese landen. 10 dagen lang kregen Ford Puma ST fans de kans om hun stem uit te brengen. Tot slot kon men ook de naam kiezen. De keuze viel daarbij op Puma ST Gold Edition.

Ford liet namelijk haar volgers op Twitter en Instragram bepalen hoe een gelimiteerde Puma ST er uit zou moeten zien. Daarbij kon er gekozen worden uit lakkleur, accenten, livrei, stiknaden in het interieur, velgen, type-aanduiding op het exterieur, instaplijsten en ga zo nog maar door. Kleine kanttekening: Ford schoof steevast 2 keuzes naar voren, waardoor de sociale mediagebruikers geen complete carte blanche kregen. De naam van de speciale editie (een andere optie was ‘Puma ST 24K Edition’) komt duidelijk in het kleurenschema terug.

Na maar liefst 275.000 stemmen kon de uiteindelijk auto worden voorgesteld. De Puma ST Gold Edition is zwart van kleur met grijs gouden strepen.

De remklauwen zijn rood van kleur. Het goud komt weer terug op de zwarte stoelen en in de wielen.

Op het dashboard bracht Ford een laagje koolstofvezel aan.

De Puma ST Gold Edition verschilt alleen in cosmetisch opzicht van de reguliere uitvoering. Onder de kap bevindt zich dus de 200 pk sterke 1.5 EcoBoost 3 cilinder turbomotor. Later dit jaar komt de speciale versie op de markt in een gelimiteerde oplage. De prijs is nog niet bekend.

Reageren is niet mogelijk.