Hyundai verlengt partnership met het Van Gogh Museum

0

Vanuit een gedeelde passie voor kunst, natuur en design bezegelen autofabrikant Hyundai en het Van Gogh Museum het zevende jaar van hun partnership met het nieuwste model van de Koreanen: de Ioniq 5. Die werd samen met de Kona Electric gedecoreerd met details van meesterwerken van Van Gogh.

Door op een duurzame manier de kunst en het verhaal van Vincent van Gogh naar mensen toe te brengen, draagt Hyundai naar eigen zeggen bij aan een toegankelijker museum. Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum: “In de afgelopen 2 jaar werd het nóg duidelijker dat een museumbezoek niet altijd vanzelfsprekend is. We prijzen ons gelukkig met de trouwe steun van Hyundai, in moeilijke tijden maar ook nu ons museum gelukkig weer open is. Samen blijven we mensen in verbinding brengen met de wereld van Vincent van Gogh”.

HyundaiIoniq5VanGoghMuseum3

JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland: “Als succesvol merk op het gebied van elektrische auto’s is het belangrijk voor ons een band te hebben met een van de bekendste musea van Nederland, dat gedreven is om duurzaam te zijn, nu en in de toekomst. Wij ondersteunen het team van het Van Gogh Museum met onze 100 procent elektrische nieuwe Ioniq 5 en de Kona Electric, die voor de gelegenheid volledig zijn gehuld in de 2 meest iconische kunstwerken van Van Gogh: Amandelbloesem en Zonnebloemen”.

Tijdens de zogeheten Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day worden activiteiten georganiseerd om doelgroepen, voor wie een bezoek aan een museum niet altijd vanzelfsprekend is, met de wereld van Vincent van Gogh in contact te brengen. Zo werden de afgelopen jaren bij verschillende zorginstellingen in Nederland speciale workshoppakketten afgeleverd, met behulp van elektrische auto’s van Hyundai, om ouderen een creatieve middag te bezorgen. De meest recente editie, waarbij bewoners van Brabantse zorginstellingen werden verrast met een workshop ‘Schilder De aardappeleters’, resulteerde volgens Lee in hartverwarmende reacties.

Behalve de jaarlijkse Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day ontwikkelt het Van Gogh Museum ook educatieve activiteiten voor diverse doelgroepen. De autofabrikant maakt tevens de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour en de Koreaanse museumgids van het Van Gogh Museum mogelijk.

Reageren is niet mogelijk.