Kwaliteit zit in de details: het nieuwe logo van Audi

0

Bezoekers van Autointernationaal.nl met een timmermansoog zal het al opgevallen zijn: de vorige week voorgestelde Audi Q8 e-Tron beschikt over een ander logo dan zijn voorganger.

Nou ja, ‘ander’: het wereldberoemde embleem met de 4 ringen heeft enkele wijzigingen ondergaan. De update volgt nadat BMW, Volkswagen, Kia, Renault, Peugeot, Dacia, Skoda en Citroën (om er maar een paar te noemen) eerder al hun merklogo hadden gemoderniseerd door het embleem platter en meer minimalistisch te maken.

AudiNieuwLogo

Natuurlijk behoudt Audi zijn 4 ringen oftewel het symbool van de krachtenbundeling van 4 Duitse automerken (Audi, DKW, Horch en Wanderer) tot Auto Union AG. Maar nu heeft het embleem een nieuwe, 2-dimensionale look gekregen waarbij chroom plaatsmaakt voor een combinatie van wit en zwart (of donkergrijs/zwart als klanten dat willen). Alle nieuwe modellen die Audi vanaf nu gaat onthullen, krijgen de hier getoonde ‘afgevlakte’ 2-kleurige ringen.

AudiNieuwLogo3

Het logo heeft dus geen 3D elementen meer. Dat komt omdat 2-dimensionale ontwerpen beter werken op een telefoon (en omdat andere automerken er ook voor hebben gekozen). Door de wijziging zit er geen illusie van hoogte en diepte meer in.

AudiNieuwLogo2

 

 

Reageren is niet mogelijk.